۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

عزاداری هیئت‌های مذهبی استان سمنان نیازمند مجوز است

عزاداری هیئت‌های مذهبی استان سمنان نیازمند مجوز است

سمنان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره محدودیت‌های عزاداری ماه محرم به دلیل شیوع کرونا، گفت: تمام هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری باید از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری ظهر سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری تنها مختص به ماه محرم نیست بلکه این رویه در ماه صفر هم باید ادامه یابد، ابراز کرد: از ۲۶ تیر امسال جلساتی با محوریت محرم و عزاداری حسینی با توجه به شیوع کرونا ویروس در اداره کل تبلیغات استان سمنان برگزار شد که نتایج خوبی با برگزاری این نشست‌ها حاصل شد.

ممنوعیت دسته روی

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی، مراسم عزاداری باید در فضای باز و در کمتر از دو ساعت به اتمام برسد، افزود: هر هیئتی که می‌خواهد در سال جاری مراسم عزاداری برگزار کند باید از ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان مجوز بگیرد و بدون مجوز برگزاری آئین سینه زنی در محرم امکان پذیر نخواهد بود.

شکری با بیان اینکه در این نام نویسی و صدور مجوز، مشخصات مداحان، همیار بهداشتی در هیأت‌ها و دیگر موارد مورد نیاز به صورت مکتوب آمارگیری می‌شود، افزود: اخذ مجوز برای انجام مراسم‌های مذهبی ویژه محرم امسال برای تمامی مناطق شهری و روستایی الزامی خواهد بود.

وی گفت: برگزاری مراسم در تمامی مناطق استان به صورت سینه‌زنی و زنجیر زنی در اماکن مشخص و روباز خواهد بود و برگزاری مراسم دسته‌روی، حمل نخل و علم و… و آئین‌های شاخص ممنوع است.

کد خبر 4996210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha