۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۱۶

عزاداری همراه با بصیرت عامل سعادت انسان است

عزاداری همراه با بصیرت عامل سعادت انسان است

اردبیل- مسئول هیئت‌النور اردبیل گفت: عزاداری بر امام حسین (ع) همراه با بصیرت دینی عامل سعادت انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباسزاده عصر چهارشنبه در مراسم استقبال از محرم که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، در سخنانی بر اهمیت عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: برپایی مجالس عزا برای کسانی که جان خویش را در راه خدا از دست داده‌اند از شعائر الهی است چرا که انسان را به یاد خدا می‌اندازد و به هم نوایی اجتماعی با جنبش آن شهیدان می‌انجامد.

وی در خصوص اهمیت عزاداری بیان کرد: استمرار عزاداری تا روز قیامت، عامل بقای اسلام و احیای تشیّع است، بنابراین اگر ثواب آن از حج و عمره بالاتر باشد، تعجّب ندارد.

مسئول هیئت النور اردبیل با اشاره به ضرورت پیوستن عموم مردم و عزاداران حسینی به پویش "هر خانه یک حسینیه"، خاطر نشان کرد: در روایات و سیره حضرات معصومین «ع» تأکید فراوانی بر عزاداری شده است و علّت این امر آن است که عزاداری، رمز بقای تشیّع است.

حجت‌الاسلام میرعباسزاده ادامه داد: برگزاری مجالس عزاداری و اهتمام به آن، فواید، آثار و برکات فراوانی دارد هر چند این عزاداری در فضای کوچک مانند خانه و با تعداد اندک اعم از افراد خانواده برگزار شود.

وی در ادامه به اهمیت الگوگیری از مکتب انسان ساز حسینی اشاره کرد و گفت: بایستی به این امر توجه داشته باشیم که امام حسین (ع) در روز عاشورا، در آن شرایط جنگ، نماز خواندند، پس شیعه ایشان هم باید به نماز اهمیت بدهد.

مسئول هیئت النور اردبیل افزود: آن حضرت به خاطر دین، همه هستی خود حتی بچه شیرخواره را در راه خدا فدا کردند، پس ما نیز باید در خصوص دین، از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در رابطه با دیگران، ایثار و گذشت و فداکاری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام میرعباسزاده گفت: در حقیقت امام حسین (ع) برای احیای تشیّع تلاش کردند، ما نیز باید با عمل و رفتار خود تشیّع را سربلند کنیم لذا وقتی‌که اینگونه رفتار کردیم، مسلّماً ثواب این عزاداری بالاترینِ ثواب‌ها خواهد بود.

کد خبر 5003435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha