۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

رئیس سازمان غذا و دارو؛

انتظار ایران از شرکت های خارجی دارویی/تولید قلم انسولین

انتظار ایران از شرکت های خارجی دارویی/تولید قلم انسولین

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به تحریم های آمریکا، گفت: قطعا حافظه تاریخی ملت ما فراموش نخواهد کرد کشورهایی که در تامین داروهای مورد نیازمان در تحریم ها، با ما همراهی و همکاری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه ساز، روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین با مشارکت شرکت خارجی در ایران، می‌تواند نقطه عطفی برای همکاری‌های بیشتر باشد.

وی با اشاره به شیوع بالای بیماری دیابت در دنیا و ایران، گفت: این مسئله باعث شده با حساسیت ویژه ای، پیگیر داروهای بیماران دیابتی باشیم.

شانه ساز با اشاره به درایت شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ایران، افزود: بازار بزرگ ایران، حکایت از پتانسیل قابل توجه جهت تولید داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در کشورمان دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از شرکت خارجی برای افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین در کشورمان، تاکید کرد: انتظار داریم از ایران به عنوان یک سایت برای تغذیه کشورهای منطقه حمایت شود.

شانه ساز با اشاره به جمعیت ۸۵ میلیونی ایران و جایگاه علمی و توانمندی کشورمان در صنعت داروسازی، گفت: پایین بودن هزینه‌های تولید دارو در ایران، می‌تواند زمینه ساز گسترش همکاری‌ها و بهبود روابط با شرکت‌های خارجی باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما، هزینه بر بودن داروهای بیماران دیابتی است، به طوری که بالاترین ارزبری برای قلم انسولین است. از همین رو امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم نیاز کشور و منطقه در زمینه تولید قلم انسولین را فراهم کنیم.

کد خبر 5011920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha