۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در ۲۲۰۰ مدرسه استان بوشهر نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در ۲۲۰۰ مدرسه استان بوشهر نواخته شد

بوشهر- هم‌زمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی هم‌زمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان بوشهر نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح شنبه در آئین نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در مدرسه شهید باهنر بوشهر با حضور استاندار بوشهر اظهار داشت: امروز ۲۴۵ هزار دانش‌آموز استان بوشهری سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به معذورات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، سال تحصیلی جدید متفاوت‌تر و منعطف‌تری نسبت به سنوات قبل است و حتماً انعطاف بیشتری در ادامه سال تحصیلی خواهیم داشت.

کرمی اضافه کرد: شورای مدرسه متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و اولیا تصمیم‌گیری لازم برای ادامه فعالیت آموزشی و نحوه حضور و یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تصمیم‌گیری لازم برای حضوری بودن، مجازی برگزار شدن و یا ترکیبی از این دو با توجه به اقتضائات و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه صورت می‌گیرد.

کرمی افزود: راستا با توجه به شرایط کرونایی، هیچ‌گونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست بلکه فرایند آموزشی از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شود و هیچ‌گونه سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نمی‌شود.

وی بابیان اینکه تا اول مهرماه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی تمرین می‌شود خاطرنشان کرد: در ۲ هفته تا اول مهرماه شیوه‌های آموزش از طریق سامانه شاد تمرین می‌شود تا از اول مهر با آمادگی کامل بتوان یکی از شیوه‌های آموزشی را ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۱۵ هزار فرهنگی، اداری و اجرایی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و تعداد کلاس‌های درس استان ۷ هزار ۵۰۰ کلاس است.

وی تصریح کرد: اکثر مدارس استان بوشهر زیرساخت‌های لازم برای آموزش در فضای مجازی دارند ولی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مدارس مناطق روستایی و عشایری ممکن است از لحاظ تجهیزات و زیرساخت‌ها ضعیف باشند که برای این مدارس یا آموزش حضوری یا از طریق درس نامه راهبران آموزشی، آموزش آنها پیگیری می‌شود.

کرمی گفت: برای آن دسته از دانش‌آموزان که زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند تجهیزات لازم از سوی آنها تأمین می‌شود و برخی هم که زیرپوشش نهادهای حمایتی نیستند از سوی تشکل‌های مردم نهاد تجهیزات موردنیاز آنان مهر تا آبان ماه خریداری و تحویل می‌شود.

کد خبر 5015782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha