۵ مهر ۱۳۹۹، ۷:۱۳

طباطبایی با مهر مطرح کرد:

تاکید بر تسویه حساب برای شرکت در لیگ برتر/حضور پتروشیمی قطعی نیست

تاکید بر تسویه حساب برای شرکت در لیگ برتر/حضور پتروشیمی قطعی نیست

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه به جز دو تیم سایر تیم‌ها بدهی خود را در مهلت تعیین شده پرداخت نکردند، گفت که کوتاهی در این زمینه منجر به حذف تیم‌ها از جدول لیگ برتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت تعیین شده فدراسیون بسکتبال برای پرداخت بدهی تیم های متقاضی حضور در لیگ برتر ۹۹ و تسویه حساب کامل آنها در حالی ۳۱ شهریورماه به پایان رسید که به جز مهرام تهران و شیمیدر قم هیچ اقدامی از سوی دیگر تیم ها در این زمینه انجام نشد.

این در حالی است که پیش از این تسویه حساب با فدراسیون، بازیکنان و مربیان یکی از الزامات فدراسیون بسکتبال برای پذیرش تیم ها در فصل جدید لیگ برتر عنوان شده بود.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مهم، بر اجرای قطعی آن برای پذیرش نهایی تیم ها در جدول مسابقات تاکید کرد. وی علاوه بر این موضوع در مورد تعداد تیم های شرکت کننده در فصل پیش روی مسابقات لیگ برتر و همچنین وضعیت پتروشیمی که هفته گذشته و با فاصله زیاد نسبت به دیگر تیم ها برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرد نیز توضیح داد.

چهار تیمی که برای تسویه حساب اقدام کرده اند
وی با تاکید بر لزوم عمل به شرایط حضور در لیگ برتر ۹۹ توسط تیم های متقاضی گفت: مهلتی که توسط فدراسیون تعیین شده بود، تمام شد اما به جز تیم های مهرام، اکسون، نفت آبادان و شیمیدر دیگر تیم ها برای تسویه حساب اقدام به موقعی نداشتند. البته طی روزهای گذشته تیم ها بعضا اقداماتی در این زمینه داشتند و بخشی از بدهی های خود را واریز کرده اند.

متفاوت بودن پروسه پرداخت در تیم های دولتی و خصوصی
رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه شرایط تیم ها به لحاظ انجام پروسه های اداری و داخلی با یکدیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: این پروسه برای تیم هایی مانند نفت آبادان و پتروشیمی زمان بر است. فدراسیون این مسئله را درک می کند و زمان لازم را در اختیارشان قرار می دهد. به هر حال طی شدن مراحل اداری در تیم های خصوصی نسبت به دولتی کوتاه تر است.

به تعهد تیم های قدیمی احترام می گذاریم
طباطبایی تاکید کرد: در کل تعهد و تضمینی که باشگاه های قدیمی و ریشه دار برای عمل به شرایط در نظر گرفته شده برای حضور در لیگ برتر می دهند قابل احترام است اما همه تیم ها ملزم به رعایت به موقع این شرایط و  عمل به آن تا پیش از قرعه کشی مسابقات هستند.

شرط حضور تیم ها در مراسم قرعه کشی لیگ برتر
وی با یادآوری اینکه ۸ مهرماه پایان مهلت فدراسیون بسکتبال برای پرداخت ورودیه ۱۱۰ میلیون تومانی لیگ برتر است و نیمه آبان ماه ، زمان مقرر برای آغاز این رقابت هاست، تصریح کرد: پیش از آغاز مسابقات مراسم گروه بندی برگزار می شود. قاعدتا فقط از تیم هایی برای حضور در این مراسم دعوت می شود که بدهی های خود را پرداخت کرده باشند و ورودیه را هم به حساب فدراسیون واریز نموده  باشند و در این مسئله جدی هستیم.

شاید لیگ برتر را با ۱۲ تیم برگزار کردیم
رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: ۱۶ تیم برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده اند که در اولین جلسه هماهنگی مسابقات ملاک را حضور این تعداد تیم قرار دادیم. دو تیم هم در انتظار پذیرش شدن هستند. فدراسیون بسکتبال اما هیچ اصراری بر برگزاری لیگ برتر با این تیم تعداد تیم ندارد. عمل به شرایط مورد تاکید فدراسیون، ملاک پذیرش تیم هاست و بر اساس آن جدول مسابقات را نهایی می کنیم. چه بسا لیگ با تعداد کمتر ،  مثلا ۱۲ تیم برگزار شود.

اعلام آمادگی پتروشیمی شفاهی بوده نه رسمی
وی در مورد شرایط پتروشیمی که هفته گذشته با تاخیر زیاد برای بازگشت به لیگ برتر اعلام آمادگی کرد، گفت: این موضوع به صورت شفاهی به فدراسیون بسکتبال اعلام شده اما نامه رسمی در این زمینه از باشگاه دریافت نکرده ایم. هر زمان این نامه به دست مان برسد، روی پتروشیمی به عنوان یکی از تیم های متقاضی حساب می کنیم.

حضور پتروشیمی در لیگ برتر قطعی نیست
طباطبایی در عین حال تاکید کرد: حضور پتروشیمی در لیگ برتر قطعی نیست. در صورتیکه از میان ۱۶ تیم متقاضی تیمی کناره گیری کند نسبت به جایگزین کردن اقدام می کنیم. البته تمام سعی خود را می‌کنیم تا پتروشیمی به عنوان یکی از تیم های پر افتخار و باسابقه بتواند در لیگ برتر شرکت داشته باشد.
 

کد خبر 5031364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha