۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد

تقویت جایگاه ائمه جماعت مدارس با بارگذاری محتوای جذاب فرهنگی

تقویت جایگاه ائمه جماعت مدارس با بارگذاری محتوای جذاب فرهنگی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید با بارگذاری محتواهای جذاب فرهنگی در شبکه شاد، دانش آموزان را با اهمیت جایگاه نماز آشنا و ائمه جماعت مدارس را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در نشست مشترک ستاد اقامه نماز و معاونت پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: برای تقویت ائمه جماعات مدارس، ضروری است از طریق شبکه آموزش دانش آموز (شاد)، محتواهای جذاب فرهنگی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی گفت: همچنین می‌توانیم محتواهایی نظیر مهارت‌های معلمی، شیوه‌های دعوت به نماز و تمثیلات را در نظر گرفته و آنها را در اختیار حوزه علمیه‌ها نیز قرار دهیم.

قرائتی با اشاره به اصل بودن نماز گفت: باید اتاق فکری در ستاد اقامه نماز تشکیل شود تا بتواند محتواهای مفید تولید کند. در بسیاری از موارد دیده‌ایم که محتواها زیانبار هستند و می‌توانند به جای مفید بودن آسیب برسانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ویژگی‌های محتواهای الکترونیک تولیدی خاطر نشان کرد: این محتواها باید پخته‌ترین، شیرین‌ترین، کوتاه‌ترین و سریع ترین زمان دسترسی را داشته باشند.

در ادامه جلسه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی تصریح کرد: در حال طراحی نرم افزاری هستیم که ورود اولیا به عرصه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را فراهم کند در این شرایط سعی شده است مسئله نماز فراموش نشود و یکی از مطالبات در همین شرایط تعیین نقش برای ائمه جماعات مدارس است.

وی با اشاره به اجلاس سراسری نماز که بیست‌ونهمین دوره آن امسال برگزار می‌شود، گفت: علیرغم نگرانی هایی که وجود دارد انشاالله این اجلاس نیز به لحاظ طراحی و اجرا اجلاس خوبی خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه ۸ هزار محتوا در شبکه شاد تولید شده است که مختص مباحث نماز و عترت است، اظهار کرد: کار ائمه جماعات مدارس صرفاً برگزاری نماز نیست اینها به عنوان مشاوران مذهبی دانش‌آموزان در اختیار مدارس هستند و با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

کد خبر 5040741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha