۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

نایب رییس شورای اسلامی کار هپکو :

نگرانی کارگران هپکو تمام نشده است/ مسئولین پاسخگوی مسائل باشند

نگرانی کارگران هپکو تمام نشده است/ مسئولین پاسخگوی مسائل باشند

اراک- نایب رییس شورای اسلامی کار هپکو گفت: با وجود اتفاقات مثبتی که در خصوص شرکت هپکو در ماه های اخیر به وجود آمده است اما همچنان کارگران نسبت به حل بعضی مسائل اظهار نگرانی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رنجبر ضمن تشکر از پیگیری مسئولین در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو، اظهار کرد: با توجه اتفاقات به ظاهر مثبت اخیر شرکت تا حدودی امید به آینده به مجموعه شرکت هپکو برگشته است اما موضوعاتی که هنوز جایی نگرانی دارد و بهتر است مسئولین در این خصوص شفاف سازی و پیگیری کنند تا نگرانی‌های کارگران شرکت هپکو پس از سال‌ها استرس و مشکلات فراوان رفع شود که در ادامه به این مسائل اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص واگذاری حدود ۵۲ درصد از سهام بلوکی هپکو به تأمین اجتماعی و دستور نگهداری ۱۷ درصد از این سهام و فروش ۳۵ درصد از الباقی سهام تا پایان سال ۹۹، سازمان خصوصی سازی و تأمین اجتماعی باید مشخص کنند چه برنامه‌ای در این خصوص دارند و چه تصمیمی در آینده خواهند گرفت و هدف از فروش سهام چیست؟

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو افزود: با توجه به اینکه مالک سهام عمده شرکت هپکو سازمان تأمین اجتماعی است، آیا این سازمان برنامه‌هایی برای تزریق نقدینگی در راستای رونق تولید و برنامه ارائه شده‌ای توسط تیم مدیریت دارد؟

رنجبر افزود: در حال حاضر بلوک سهام هپکو بعد از فروش یک درصد از سهام توسط سازمان خصوص سازی حدوداً به ۵۹ درصد رسیده و با توجه به واگذاری ۵۲ درصد از سهام به تأمین اجتماعی باید مشخص شود، این سازمان چه برنامه‌ای برای هفت درصد باقی مانده سهام دارد.

وی عنوان کرد: آیا در برنامه‌های کلان دولت پیش بینی برای رونق تولید و احیا شرکت هپکو بعد از ۱۳ رها سازی و حیف و میل بیت المال توسط سهام داران نااهل و مدیران منتصب آنها وجود دارد؟

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو عنوان کرد: با توجه به اینکه در گذشته مصوباتی روی کاغذ تصویب شده که هیچکدام از قرادادها از جمله قراداد بزرگ با وزارت راه، دهیاری‌ها و راهداری‌های کشور و موارد این چنینی به مرحله اجرا و تأمین بودجه نرسیده است، با توجه به نوع تولیدات شرکت هپکو اکثراً یک طرف از قراداد ها و خرید محصولات هپکو، خود دولت است.

وی رسیدگی و به جریان افتادن هر چه سریع‌تر پرونده تحقیق و تفحص از ۲ بار واگذاری شرکت هپکو و حسابرسی ویژه عملکردی از این مجموعه به خصوص رسیدگی به پرونده مس طارم را خواستار شد.

رنجبر با بیان اینکه تمام موارد فوق و موارد دیگر خواسته به حق کارگران زحمت کش و زجر کشیده هپکو است، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به این خواسته‌ها پاسخگو باشند و هر چه سریع‌تر و رسماً پاسخ آن را اعلام کنند.

کد خبر 5046303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha