۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۶

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی مرغ رنگی در گلپایگان

اجرای طرح ساماندهی مرغ رنگی در گلپایگان

گلپایگان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از اجرای طرح ساماندهی مرغ رنگی در گلپایگان خبر داد و گفت: به واحدهای مرغداری و گاوداری بدون پروانه نهاده دام و طیور تحویل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کشتکار شامگاه چهارشنبه در کارگروه اجتماعی گلپایگان با بیان اینکه استان اصفهان از سال ۹۵ تا ۹۷ درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد، اظهار داشت: سال ۹۶ بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گلپایگان نیز شیوع پیدا کرد.

وی گفت: در استان اصفهان سال ۹۵ سه و نیم میلیون قطعه، سال ۹۶ یک میلیون و ۸۰۰ قطعه و سال ۹۷ یک میلیون و ۴۰۰ قطعه مرغ تلف شد، در دو سال اخیر هیچ گونه علائم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است و از طرفی در تمام واحدهای مرغداری استان ممیزی و اصلاح ساختاری و رعایت بهداشت انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای قزاقستان، افغانستان، روسیه، چین و اروپا، تصریح کرد: با مهاجرت پرندگان به سمت شهرهای شمالی کشور احتمال شیوع آن وجود دارد چون سازمان بهداشت جهانی به تمام کشورها اخطار داده است.

وی تأکید کرد: تمام واحدهای مرغداری با ارتقای سطح ایمنی مرغداری‌ها، کنترل ورود و خروج کارگران و ضدعفونی خودروهای حمل و نقل طیور از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

کشتکار با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۲۱ واحد مرغ تخم‌گذار بزرگ با تولید بیش از ۸۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه است، افزود: یک ششم مرغ تخمگذار و یک سوم بوقلمون کشور در استان اصفهان پرورش داده می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان با ۸۰۰ هزار واحد پرورش بوقلمون یک سوم ظرفیت تولید کشور را دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دو هزار و ۳۰۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۳۷ میلیون وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۸ میلیون قطعه واکسیناسیون تزریق شده است، بیان داشت: در آزمایشگاه دامپزشکی اصفهان نمونه‌گیری ظرف چهار ساعت انجام می‌شود.

کشتکار با بیان اینکه طرح ساماندهی مرغ رنگی در گلپایگان اجرا شده است، تأکید کرد: به واحدهای مرغداری و گاوداری بدون پروانه نهاده دام و طیور تحویل نمی‌شود، پلاک کوبی دام‌ها اجباری است.

کد خبر 5048708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha