۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴

گفتگوی مهر با مسئول مرکز؛

استعدادهایی که در «متنا» کشف می‌شود/ همکاری با شبکه کودک و نوجوان

استعدادهایی که در «متنا» کشف می‌شود/ همکاری با شبکه کودک و نوجوان

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج درباره فعالیت‌های این مرکز در حوزه تولید بازی‌های ویدئویی و ساخت سریال و فیلم های انیمیشن سخن گفت.

مهدی جعفری مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج (متنا) درباره فعالیت‌های این مرکز به خبرنگار مهر بیان کرد: مرکز متنا یا مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب فضای مجازی بسیج است حوزه کاری ما تولیدات ویژه فضای مجازی است به صورت کاملاً تخصصی که با تمرکز بر بازی‌های ویدئویی و انیمیشن انجام می‌شود.

وی درباره حوزه انیمیشن‌سازی ادامه داد: انیمیشن‌های استاپ موشن یا موشن گرافیک و یا آثار کوتاه سریالی داریم، تولیدات دیگری همچون گزارش مردمی، کلیپ‌های کوتاه، آیتم‌های تصویری ویژه، نماهنگ، تیزر و… جزو دیگر مأموریت‌های ماست.

جعفری همچنین درباره عمر این مرکز اظهار کرد: تاکنون چهار سال از عمر فعالیت مرکز متنا می‌گذارد و در همین مدت در کشور گسترده شده است و ۳۲ نمایندگی دارد و با استقبال از سراسر کشور مواجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه‌های مهمی که در فضای مجازی هم منتشر شده‌اند اشاره و بیان کرد: برخی از آثار ما مثل مجموعه «این و اون» یا «ترامپت» شاخص تر بوده‌اند که با استقبال هم مواجه شده‌اند. موشن گرافیک‌های مناسبتی که در مناسبت‌های تاریخ معاصر و مذهبی داشته‌ایم. در حوزه بازی هم «تکاور»، «تابستان سیاه»، «ایران ۵۷» و همچنین «سفیر عشق» شاخص‌ترین بازی است که بعد بین‌المللی هم پیدا کرد و مشتری‌های خارجی دارد.

مسئول مرکز متنا در ادامه با اشاره به همکاری با تلویزیون اظهار کرد: سریال‌های انیمیشن و انیمیشن سینمایی در دستور کار است و از طرفی با شبکه‌های کودک و نوجوان تلویزیون همکاری داریم. طرح‌هایی هم داریم که در مرحله پیش تولید هستند و شرایط آماده است تا به تولید برسند.

وی اضافه کرد: ما بواسطه جنس کاری که برای مخاطب کودک می‌سازیم تعامل خوبی با تلویزیون داریم و بیشتر مجموعه‌های ما در کانال پویا و نهال و یا از شبکه امید پخش می‌شود. فکر می‌کنم بالغ بر ۸۰ درصد از مجموعه‌های انیمیشنی داریم در این شبکه‌ها پخش شده است.

وی درباره نحوه این همکاری‌ها هم توضیح داد: عوامل شبکه پویا سفارش موضوعی می‌دهند و یا خود ما مجموعه‌هایی داریم که به آنها می‌دهیم همچنین تعاملی هم با مرکز صبا داریم و براساس حوزه‌های کاری و موضوعی آنها آثاری به تولید می‌رسد.

جعفری در ادامه با اشاره به استعدادیابی در مرکز متنا اظهار کرد: ما هر ساله با برگزاری رویدادهای رقابتی استعدادها را شناسایی می‌کنیم. این رویداد رقابتی در حوزه انیمیشن، بازی‌های ویژه تلفن همراه و طراحی اپلیکیشن هست.

وی با اشاره به نمونه‌ای از تولیدات فعلی عنوان کرد: «سفیر عشق» از خروجی همین استعدادهاست که عوامل سازنده این بازی طی رویداد رقابتی که برگزار شد شناسایی شدند و مورد حمایت ما قرار گرفتند و حالا به اینجا رسیده‌اند.

جعفری در پایان گفت: اگر اینها به همه کشور تسری پیدا کند این بچه‌ها می‌توانند شناسایی شده و دیده شوند. مهمترین نکته هم در تولیدات این است که باید بومی باشد تا مفید واقع شود و به طور مثال برای هموطنان کردزبان و ترک زبان انیمیشن‌هایی به زبان خودشان داشته باشیم.

کد خبر 5074527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha