۵ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۳۱

سید احمد خاتمی:

امام جمعه نماینده ولی فقیه و مروج سیاستهای رهبری است

امام جمعه نماینده ولی فقیه و مروج سیاستهای رهبری است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام جمعه نماینده ولی فقیه است و باید مروج سیاستهای مقام معظم رهبری در سطح کلان باشد، گفت: این مسئله از جمله سیاستهای قطعی و غیر قابل تغییر نظام است که منجر به گسترش دین و معنویت در جامعه می شود که در اصول اولیه قانون اساسی به این نکته توجه شده است .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه خبرگان و امام جمعه موقت تهران صبح امروز در هم اندیشی ائمه جمعه سراسر کشور به بررسی نقش نماز جمعه در تحقق سیاستهای نظام و رهبری پرداخت و گفت: نماز جمعه نماز حکومتی و بستری برای متمرکز شدن مسلمانان است ، امام جمعه سیاسی است چون سیاستهای نظام را تبلیغ می کند، امام جمعه که نگرش جدایی دین از سیاست را داشته باشد از این منصب نیست، این منصب عینیت دین و سیاست است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان  با بیان اینکه تحلیل مسائل سیاسی سیره علوی سیره روشنگری بوده است ، گفت: تلاش حضرت علی (ع) بر روشنگری جریان ها و افراد است. در تبلیغ سیاستهای نظام متن فرمایشات مقام معظم رهبری باید تحلیل شود چرا که ارائه فرمایشات ایشان خسته کننده خواهد بود و مردم انتظار دارند فرمایشات ایشان باز شود و محور فرمایشات ایشان تشریح گردد.

وی غرض از هدف نماز جمعه را تحکیم نظام اسلامی و تحکیم نظام و تقویت مواضع رهبری خواند و گفت: امامان جمعه نماینده ولایت فقیه هستند و جایگاه تبیین واضح را به عهده دارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید نگاه جامعه به ائمه نگاه فرهیختگان سیاسی و فرهنگی باشد و به مقام اثبات برسد و سیاستهای مقطعی و سیاستهای عمیق نظام را تشریح کند، اظهار داشت: سیاستهای عمیق باید به صورت تدریجی کار شود و به مرور زمان بر این فرهنگ تأکید شود. و همچنین سیاستهای مقطعی نباید ما را از سیاستهای کلان ماندگار غافل کند.

وی گفت: از شورای سیاستگذاری تقاضا می کنم که مناسبات کلان را مطرح کنند و مناسبتهای برجسته از سوی ائمه جمعه ارائه شود و بقیه مناسبات ها به صورت خلاصه مطرح شود چرا که بیان همه مناسبات برای مردم خسته کننده است و باید مناسبتهای کلان را تحلیل کرده و مطالب تازه در این راستا ارائه دهیم .

حجت الاسلام سید احمد خاتمی با بیان اینکه مردم امامان جمعه را حنجره حق و عدالت و همچنین نماینده خود می دانند ، تصریح کرد: این نگاه باید تقویت و تحسین شود. باید به مردم گفت نظام اسلامی یعنی دین و همچنین اگر در نظام اسلامی  اشکال و انتقادی هم هست باید مطرح شود ، بنابراین امام جمعه باید انتقاد سازنده را هم با توجه به شرط ها و شروط هایی از جمله اینکه  کل نظام آسیب نبیند و بدخواهان نگویند خودشان به نقطه ضعفهای خود اعتراف می کنند مطرح کنند، بنابراین نباید طوری انتقاد کنیم که اصل نظام آسیب ببیند ، باید بسیار پخته و قابل دفاع انتقاد کنیم و حساب شده و مستدل باشد تا از آسیب رساندن به اصل نظام جلوگیری شود .

کد خبر 508063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha