۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸

رئیس میراث فرهنگی ساوجبلاغ:

تمبر یادبود روز فرهنگی هشتگرد رونمایی شد

تمبر یادبود روز فرهنگی هشتگرد رونمایی شد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ از رونمایی تمبر یادبود روز فرهنگی هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طهماسبی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم روز روز فرهنگی هشتگرد با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان نهادهای مربوطه و موافقت امام جمعه، ۱۷ آذر ماه روز ثبت کاروانسرای ینگی امام به عنوان روز فرهنگی هشتگرد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت از تمبر یادبود روز فرهنگی هشتگرد رونمایی شد، تصریح کرد: برنامه‌هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نیز مقرر شده بود اما با توجه به شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لغو شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ تصریح کرد: همچنین گردآوری و چاپ ویژه‌نامه از جمله سایر اقدامات انجام‌شده از طرف این اداره با همراهی نهادهای مربوطه بود.

کاروانسرای ینگی امام نماد تاریخی شهر هشتگرد

طهماسبی عنوان کرد: این حرکت فرهنگی از طرف شورای فرهنگ عمومی و اعضای آن در واقع نماد سازی و هویت بخشی شهری است. کاروانسرای ینگی امام به عنوان نماد تاریخی شهر هشتگرد و تبلور معماری فاخر اسلامی و ایرانی در جاده ابریشم است که به عنوان نماینده منتخب آثار تاریخی ایران از طرف یونسکو در پروژه ثبت جهانی انتخاب شد و بودجه‌ای برای مرمت چهار گنبد آن اختصاص پیدا کرد.

وی متذکر شد: کاروانسرای ینگی امام از جمله ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در زمان صفویان است که برون شهری محسوب می‌شود و دارای وسعت بسیار، آب انبار و ملحقات دیگر است.

مراسم رونمایی از تمبر یادبود این اثر ارزشمند تاریخی که پوشیده از برف بود، با حضور امام جمعه، فرماندار ساوجبلاغ، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان برگزار شد.

کد خبر 5090187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha