۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

رقابت فیلم مستند «اجاق» شیرازی ها در سرزمین آفتاب تابان

رقابت فیلم مستند «اجاق» شیرازی ها در سرزمین آفتاب تابان

شیراز- فیلم مستند «اجاق» به کارگردانی علی بلندنظر فیلمساز شیرازی، در سومین حضور جهانی خود منتخب جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان Meihodo ژاپن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم پس از درخشش در ششمین جشنواره فیلم Viva بوسنی و دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از بیست و سومین جشنواره Religion today در ایتالیا، این بار منتخب جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان Meihodo ژاپن شد و در این فستیوال به رقابت می‌پردازد.

این فیلم که در قالب مستند کوتاه در این جشنواره شرکت کرده است، روایتی است از آئین‌های کهن ایل قشقایی در مورد جایگاه اجاق و گرمای آتش و زندگی بخشی این عنصر حیات بخش در این ایل کهن و ریشه‌دار از جنوب ایران، که با روایت سرمایه‌های انسانی و تدوین هوشمندانه به تصویر کشیده شده است و می‌تواند در شناساندن فرهنگ اصیل قشقایی و ایرانی در دنیا مورد توجه قرار گیرد، همچنان که حضور این فیلم در جشنواره‌های معتبر جهانی گواه این مدعاست.

فیلم مستند «اجاق» با تهیه‌کنندگی مشترک علی بلندنظر و انجمن سینمای جوانان شیراز تولید شده است و سایر عوامل این فیلم عبارت از تصویربردار و تدوینگر: محمد ناصریراد، صدابردار: محسن دانشور، محقق و نویسنده: احسان بلندنظر، مدیریت تولید: سینا بهروزیان و محمدحسین فلّاح زاده، روابط عمومی: پریسا کاظمی و مهران نامداری، مترجم انگلیسی: مرجان پیروی، با تشکر از: الهام قارلی‌پور، طراح پوستر: مریلا مرادی و حسین بلندنظر و تایپوگرافی: احسان بلندنظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره جشنواره بین‌المللی رسانه‌های تصویری جوانان Meihodo از ۲۳ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ در ژاپن برگزار می‌شود.

کد خبر 5091585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha