وزیر لبنانی:

هدف از اقامه دعوی علیه «حسان دیاب» ضربه زدن به او است

هدف از اقامه دعوی علیه «حسان دیاب» ضربه زدن به او است

یک وزیر لبنان با انتقاد از اقامه دعوی علیه «حسان دیاب» در ارتباط با پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، گفت: هدف از این اقدام، ضربه زدن به نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، «عماد حب الله» وزیر صنایع دولت پیشبرد امور لبنان به اقدام اخیر بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت در اقامه دعوی علیه «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی از اقدام بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت به دلیل اقامه دعوی علیه دیاب به شدت انتقاد کرد. این وزیر لبنانی در این خصوص گفت: اقامه دعوی علیه دیاب با هدف ضربه زدن به او انجام شد.

وزیر صنایع دولت پیشبرد امور لبنان همچنین تصریح کرد: ما معتقدیم که چنین اقدامی نباید از سوی بازپرس لبنانی انجام می‌شد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که اخیراً بازپرس ویژه پیگیری پرونده انفجار مهیب بندر بیروت اتهاماتی را علیه نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ارتباط با انفجار مذکور، مطرح کرده بود.

افزون بر این، امروز نیز «رفیق شلالا» مدیر دفتر اطلاع رسانی «میشل عون» تأکید کرد که ریاست جمهوری لبنان در روند پیگیری قضایی پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، هیچ دخالتی ندارد. این مقام لبنانی یادآور شد: ریاست جمهوری لبنان نه از طریق دستگاه قضائی و نه از طریق دادستانی کل هیچ دخالتی در روند پیگیری پرونده مذکور نداشته است.

روز گذشته حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تحقیقات شفاف و مستقل قضائی در ارتباط با انفجار بندر بیروت و همچنین شناسایی تمام دستگاه‌ها و افراد مسئول در خصوص این انفجار استقبال می‌کند.

طبق آخرین اخبار، قاضی «فادی صوان» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت علیه حسان دیاب رئیس دولت پیشبرد امور و ۳ تن از وزرای سابق این کشور به اتهام اهمال‌کاری، کوتاهی و دخیل بودن در کشته و مجروح شدن صدها شخص اقامه دعوی کرده است.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. بر اثر این انفجار بیش از ۱۹۰ نفر کشته و ۶ هزار و ۵۰۰ تن زخمی شدند. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان، «حسان دیاب» نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

کد خبر 5093829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha