۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

مسابقه گلستان خوانی و بوستان خوانی برگزار می‌شود

مسابقه گلستان خوانی و بوستان خوانی برگزار می‌شود

مسابقه گلستان و بوستان خوانی ویژه طلاب مدارس دینی اهل سنت هند از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای سیاست احیا زبان فارسی و گسترش و تقویت میراث فرهنگی اسلامی ایرانی در هند به ویژه در میان مسلمانان هند، مسابقه گلستان و بوستان خوانی ویژه طلاب مدارس دینی اهل سنت هند از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برنامه ریزی و در دست اجرا است.

در این مسابقه با انتخاب منتخبی از گلستان و بوستان سعدی به ۶ تن از طلاب مدارس دینی هند که در زمینه حفظ، قرائت اشعار و نثر منتخب و همچنین، فهم این متون از سوی کمیته داوران برگزیده شوند، جوایزی به رسم یادبود اعطا خواهد شد.

همچنین، مراسم پایانی و اعطا جوایز این مسابقات همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی مراسمی در محل خانه فرهنگ کشورمان برگزار خواهد شد.

گلستان و بوستان سعدی شیرازی طی قرون گذشته از متون اصلی آموزشی مدارس دینی در هند بشمار می‌آمده که طی چند دهه اخیر به دلیل افزایش رویکردهای افراطی در نظام درسی و مدیریتی این مدارس و افول زبان فارسی، این منبع متأسفانه از نظام آموزشی بسیاری از مدارس دینی حذف شده است.

کد خبر 5096605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha