۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۱

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج خبر داد؛

فعالیت ۸۰ تیم رصد و شناسایی در قالب طرح شهید سلیمانی در سنندج

فعالیت ۸۰ تیم رصد و شناسایی در قالب طرح شهید سلیمانی در سنندج

سنندج- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: ۸۰ تیم رصد و شناسایی در ۱۲ پایگاه در این شهرستان مجری طرح شهید سلیمانی هستند و به بیماران کرونایی و خانواده های آنان خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسگری عصر سه شنبه در بازدید از روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این طرح با همکاری سپاه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در استان برگزار می‌شود و در شهرستان سنندج به عنوان مرکز استان این طرح از اول آذرماه امسال شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان سنندج ۱۲ پایگاه مقاومت بسیج به عنوان پایگاه ثابت برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی مشخص شده‌اند و در هر کدام از این پایگاه‌ها یک نفر پزشک، یک نفر پرستار و تیم‌های مراقبتی و حمایتی بسیج به همراه تیم نظارتی هلال احمر حضور دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اعلام کرد: در حال حاضر ۸۰ تیم رصد و شناسایی زیر نظر این ۱۲ پایگاه مشغول به فعالیت هستند و طی ۲۵ روز از اجرای این طرح تاکنون به ۲ هزار و ۳۵۶ نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

عسکری افزود: تیم‌های مراقبین سلامت برای خدمت رسانی به ۱۵۷ نفر به درب منازل مراجعه کرده‌اند و اقدام به انجام تست سریع کرونا از این افراد کرده‌اند.

وی اعلام کرد: از مجموع تست‌های گرفته شده ۵۲ نفر تستشان مثبت شده و این افراد علاوه بر حمایت‌های پزشکی از بسته‌های معیشتی نیز برخوردار شدند.

عسکری اعلام کرد: این طرح تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و امیدواریم به برکت نام مقدس شهید سلیمانی شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس در سطح استان باشیم.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون شاهد همراهی و حمایت مجموعه سپاه و بسیج از کادر درمانی هستیم و طرح شهید سلیمانی نمونه‌ای عینی از این حمایت هاست.

وی افزود: سپاه و بسیج همواره در تمام بحران‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند و اکنون نیز در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای کمک به بهبود وضعیت استان به لحاظ کرونا و پیشگیری از ابتلای به این بیماری همکاری خوبی دارند.

قادری خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه در استان شروع شده و در اجرای این طرح، افراد مشکوک به کرونا شناسایی و در صورت نیاز به درب منزل آنها مراجعه می‌شود و از سوی بسیج بسته‌های معیشتی نیز در اختیار افراد مبتلا قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف کلی این طرح این است که مراجعه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی را به حداقل برساند و افراد مبتلا در منازل خودشان شناسایی و اگر نیاز به ارجاع به مراکز درمانی باشند با نظارت این پایگاه‌ها امور مرتبط انجام شود.

کد خبر 5096927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha