۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

توسط انتشارات شهید کاظمی انجام شد؛

چاپ یک مستندداستانی درباره گام دوم انقلاب

چاپ یک مستندداستانی درباره گام دوم انقلاب

کتاب «دکل»‌ نوشته روح‌الله ولی ابرقوئی شامل یک اثر مستندداستانی درباره گام دوم انقلاب اسلامی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دکل»‌ نوشته روح‌الله ولی ابرقوئی شامل یک اثر مستندداستانی درباره گام دوم انقلاب اسلامی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«دکل»، اولین‌کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است و یک اثر سیاسی برای مخاطبان نوجوان و جوان محسوب می‌شود که در آن، گفتگویی جنجالی درباره انقلاب و مشکلات پش از آن مثل اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و... آمده است. هدف اصلی از تدوین کتاب موردنظر، مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب در قالب یک اثر داستانی است. این‌بیانیه ۲۲ بهمن سال ۹۷ توسط رهبر انقلاب منتشر شد.

نویسنده کتاب در صدد شرح تفصیلی تمام فراز های بیانیه گام دوم انقلاب نبوده اما به فراخور فضای مدارس و برخی سوالات و شبهات کلیدی دانش‌آموزان، بخش‌هایی از بیانیه را، با تفسیر و تحلیل مفصل همراه کرده است. با این حال در این کتاب تمام فرازها و متن بیانیه گام دوم به شکل پراکنده و در داخل [قلاب] مشخص شده‌اند.

پاسخگویی به حدود ۳۰ شبهه و سوال اساسی نسبت به مسائل سیاسی روز و انقلاب از دیگر ویژگی‌های این‌کتاب است. آشنایی با مبانی نظام اسلامی ایران و آموزش غیر مستقیم ملاک‌ها و معیارهای دفاع از انقلاب هم ویژگی دیگری است که روح‌الله ولی ابرقوئی سعی کرده به کتابش بدهد.

مطالب این‌کتاب در قالب گفتگوهای یک روحانی مبلغ با دانش‌آموزان دبیرستانی نوشته شده‌اند.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

فضا به‌گونه‌ای شده بود که باید وارد مرحله‌ی بعدی عملیات می‌شدم. رفتم سمت میز معلّم. زیپ کیفم را کشیدم و لب‌تاب را بیرون آوردم. دکمه‌ پاور را زدم و در فاصله‌ بالا آمدن ویندوز، سیم ویدئوپروژکتور را وصل کردم. در همین اثنا، باز کمی پارازیت‌ انداختن شروع شد؛ آرش! پرده‌ها را بکش، حاج‌آقا می‌خواهد برایمان فیلم مارمولک بگذارد. حاج‌آقا! فیلم خفن ندارید؟ بابا دهانت را ببند، می‌خواهی حاج‌آقا آمارمان را بدهد آقای نادری؟ هوس گونی کردی؟

پرده‌ها را کشیدند که مصادف شد با بالا آمدن اوّلین صفحه و اسلاید پاورپوینت که تصویر امام‌خمینی (ره) روی پلّه‌ هواپیما بود و بالای آن، جمله‌ی «انقلاب ما انفجار نور بود» به چشم می‌خورد. یکی از ردیف وسط گفت: عجب ضدّ حالی، ما را بگو فکر کردیم حاج‌آقا می‌خواهد به ما فیلم نشان بدهد.

فضای کمی تاریکِ کلاس، بعضی‌ها را برای تکّه‌پرانی، راحت‌تر کرده بود: انقلاب کیلو چند؟ حاج‌آقا! انقلاب، مردم را از گرانی، منفجر کرده. حاج‌آقا! اصلاً برای چه آخوندها انقلاب کردند؟ چقدر به شما پول می‌دهند تا از انقلاب دفاع کنید؟

نَم‌نَمک موج رادیو فردا و حرف‌هایی از جنس آمد نیوز و ایران اینترنَشنال، خودی نشان می‌داد. البتّه تعداد آنهایی که این حرف‌ها را طوطی‌وار در فضای کلاس رها می‌کردند، خیلی کم بود؛ سه یا چهار نفر. یک عدّه هم آتش‌بیار معرکه بودند. بعضی‌ها هم در این وضعیّت، برای این‌که اوضاعِ به ظاهر نافرم و بدجور کلاس را کنترل کنند، گاهی نقش سوت قطار را بازی می‌کردند و صدای «هیس»شان، پرده‌ گوش آدم را می‌لرزاند.

این‌کتاب با ۳۳۹ صفحه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5099735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha