۴ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

شهردار شهر کلمبوس؛

افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد

افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در اوهایو آمریکا گناهکار شناخته شد

شهردار شهر کلمبوس واقع در ایالت اوهایو در آمریکا اعلام کرد که افسر مرتبط با قتل یک سیاه پوست در این شهر گناهکار شناخته شده و باید اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «اندرو گینتر» (Andrew Ginther) شهردار شهر کلمبوس واقع در ایالت اوهایو در آمریکا اعلام کرد که «ادم کُوی» (Adam Coy) افسر پلیس این شهر که سه شنبه یک مرد سیاه پوست را با سلاح گرم به قتل رسانده بود، تعلیق شده است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، شهردار شهر کلمبوس در این خصوص گفت که در زمان حادثه دوربین متصل به لباس این افسر پلیس روشن نبوده است.

«اندرو گینتر» در کنفرانس مطبوعاتی در این باره اعلام کرد که افسر مذکور باید اخراج شود؛ ما تا زمان تحقیقات وی معلق می شود.

مقامات پلیس اوهایو اعلام کردند که تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که سیاه پوست مقتول در زمان حادثه سلاح گرم همراه نداشته است.

این حادثه در حالی رخ داده که یک سیاهپوست دیگر آمریکایی نیز در تیراندازی نیروهای پلیس این کشور در شهر اوکلاهاما به قتل رسیده است.

قتل این سیاه پوستان موج دیگری از اعتراضات را نسبت به بی‌عدالتی نژادی و بی‌رحمی پلیس آمریکا علیه سیاهان برانگیخته است.

در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری‌های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در خصوص مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

کد خبر 5103837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha