شورای عالی قضایی عراق:

تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است

تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به مراحل نهایی رسیده است

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که تحقیقات درباره جنایت ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به مراحل نهایی رسیده است و احکام قضایی طی روزهای آتی در این باره صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که تحقیق درباره ترور فرماندهان پیروزی و همرزمانشان، به مراحل پایانی رسیده است و طی روزهای آتی شاهد صدور حکم های قضایی علیه متهمان و عوامل دخیل در این ترور خواهیم بود.

حیدر علی نوری مسئول اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق گفت: دستگاه قضایی عراق به مرحله مهم و پیشرفته ای از تحقیقات در این باره رسیده است. همه شواهد و مدارک جمع آوری شده و حرفهای شهود حادثه اعم از کارکنان فرودگاه بغداد و نیروهای امنیتی شنیده شده است.

وی بیان کرد: اظهارات مقامات در فرودگاه بین المللی بغداد و برخی از کارکنان G۴S(جی فور اس) حاضر در محل حادثه در تاریخ وقوع آن ثبت شده و اظهارات نماینده قانونی وزارت امور خارجه عراق و نماینده قانونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد که از طرف خانواده های شهدا تقاضای شکایت عاملان جنایت و دخیل در آن را  کرده، نیز ثبت شده است.

مسئول اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: از یافته های کمیته تحقیق تشکیل شده مطابق با دستور دیوانی دفتر نخست وزیر در تاریخ ۱/۸/۲۰۲۰ که تحت نظارت قاضی تحقیق ویژه فعالیت می کند، اطلاع حاصل شد و کلیپ های ویدئویی حاوی اظهارات رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهورِ در آستانه اتمام دوره ریاست جمهوری آمریکا، که مشخص کرد که وی دستور اجرای جنایت ترور را صادر کرده نیز اطلاع حاصل شد.

وی تاکید کرد:  به گفته قاضی تحقیق ویژه رسیدگی به این پرونده در دادگاه تحقیقات مرکزی طی روزهای آتی شاهد صدور احکام قضایی مناسب علیه متهمان و عوامل دخیل در حادثه ترور خواهیم بود.

کد خبر 5107003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha