نماینده پارلمان عراق:

نقش «حشد شعبی» در شکست داعش، علت تحریم شدن آن از سوی آمریکا بود

نقش «حشد شعبی» در شکست داعش، علت تحریم شدن آن از سوی آمریکا بود

نماینده پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد: علت تحریم فرماندهان «حشد شعبی» توسط آمریکا این است که این گروه، طرح و نقشه های تروریستیِ داعش را با شکست مواجه ساخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «محمد کریم» نماینده پارلمان عراق امروز یکشنبه از اقدام آمریکا در تحریم فرماندهان حشد شعبی به ویژه فالح الفیاض و ابوفدک المحمداوی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: علت اصلی و اساسی اقدام آمریکا در تحریم فرماندهان حشد شعبی این است که این گروه مقاومتی طرح ها و نقشه هایِ تروریستی داعش را با شکست مواجه ساخت.

محمد کریم همچنین یادآور شد: دولت بغداد در قبال اقدام آمریکایی ها در تحریم فرماندهان حشد شعبی باید گامی بردارد. تاکنون شاهد موضع روشنی از سوی دولت بغداد در این زمینه نبوده ایم. دولت باید موضعی قاطعانه اتخاذ کند.

پیش از این، «مازن الزیدی» تحلیلگر عراقی در سخنانی به اقدام آمریکا در تحریم شخصیت‌های حشد شعبی واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: تحریم افراد و شخصیت‌ها توسط واشنگتن معنا و مفهوم خاصی دارد.

این تحلیلگر عراقی یادآور شد: گنجاندن نام فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی و سپس ابو فدک المحمداوی، نایب رئیس این سازمان در فهرست تحریم‌های آمریکا، تاکیدی بر این موضوع است که آمریکا همان راه و روشی را ادامه می‌دهد که یک سال قبل با ترور ابو مهدی المهندس آغاز کرد.

این تحلیلگر عراقی همچنین اظهار داشت: تاریخ جنایات آمریکا به ما آموخته است که قرار گرفتن نام افراد در فهرست تحریم‌های آمریکا، مقدمه‌ای برای حذف فیزیکی آنها است. آمریکایی‌ها اخیراً فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی را تحریم کرده‌اند.

کد خبر 5123988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha