۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی:

وقوع ۶ هزار تصادف درون شهری در خراسان جنوبی/کاهش ۲۶ درصدی حوادث

وقوع ۶ هزار تصادف درون شهری در خراسان جنوبی/کاهش ۲۶ درصدی حوادث

بیرجند- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و ۱۰۴ فقره تصادف در معابر شهری خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا عباسی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و ۱۰۴ فقره تصادف در معابر شهری خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: همچنین متوفیان سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و مجروحان هم ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عباسی از وقوع ۲۱ فقره تصادف فوتی و هزار و ۴۱۳ فقره تصادف جرحی در شهرهای استان خبر داد و افزود: این حوادث ۲۱ فوتی و هزار و ۷۸۹ مجروح به دنبال داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۷ درصد مجروحین تصادفات درون شهری سال جاری موتورسوران و ۱۹ درصد عابران پیاده بوده اند.

وی با بیان اینکه سربیشه و طبس به ترتیب بیشترین میزان تصادفات فوتی در سال جاری را داشته اند، گفت: به خود اختصاص داده اند، افزود: تصادفات فوتی در بیرجند ۵۵ درصد و تصادفات جرحی هم ۲۳ درصد کاهش داشته است.

اعمال ۲۱۴ هزار تخلف درون شهری

سرهنگ عباسی با بیان اینکه عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم علت بروز ۶۵ درصد تصادفات درون شهری سال جاری بوده است، افزود: از رانندگان خواستاریم با رعایت نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنند.

وی حواس پرتی راننده را یکی از عوامل مهم بروز تصادف دانست و گفت: صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و بی توجهی به جلو علت بروز ۴۵ درصد از تصادفات است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۴ هزار و ۷۸۶ مورد تخلف درون شهری اعمال قانون شد.

وی از توقیف سه هزار و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۴۰۰ هزار تذکر برای رانندگان متخلف ارسال شده است.

سرهنگ عباسی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۳۹۱ راننده و دو هزار و ۴۳۰ خودرو جدید به ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی اضافه شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در استان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش رو، کلاس های آیین نامه آموزشگاه های رانندگی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی برگزار می شود.

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی

سرهنگ عباسی از تمدید اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ های استان هستند.

وی اظهار کرد: موتورسیکلت های رسوبی که (از سال ۹۰ تا ۹۸ از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۹ به قبل) در پارکینگ ها هستند با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می شوند.

وی با اشاره به معضلات ترافیکی درون شهری استان اشاره کرد و گفت: زیرساخت های معابر درون شهری متناسب با رشد جمعیت افزایش نیافته و می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ عباسی با گلایه از اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک استان، بیان کرد: انتقال صنوف آلاینده، عدم احداث توقفگاه ویژه وسایل نقلیه سنگین در حاشیه شهر، عدم جابه جایی پل های هوایی از جمله مصوبات اجرایی نشده شورا است.

کد خبر 5124802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha