۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۰

معاون استاندار البرز تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه در ایجاد تعامل میان اقوام البرز

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه در ایجاد تعامل میان اقوام البرز

کرج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در البرز ۲۵ قوم حضور دارند، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه در ایجاد و ارتقای بسترهای تعامل و همفکری میان آنها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری اظهار داشت: تشکل‌های غیردولتی جزو نهادهای مردمی هستند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل سازنده با بدنه دولت و مردم از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی مختلفی با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در البرز با محوریت مسئله‌محور حل مشکلات و معضلات برگزار شده است، تصریح کرد: تأکید دولت مبتنی بر شتاب‌بخشی به فعالیت‌های سمن‌ها بوده و در همین راستا کیفی‌سازی فعالیت این سازمان‌های مردمی در این استان به ویژه پیگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در استان کاهش یافته است، افزود: یکی از ضروریات فعلی جامعه در شرایط کرونایی کنونی جلب و جذب کمک‌های مردم برای حمایت آسیب‌دیدگان است و سمن‌ها در این شرایط وظیفه سنگینی دارند.

فردی با بیان اینکه در شرایط کرونایی امروز آگاهی‌بخشی و اقناع جامعه برای پرهیز از عادی‌انگاری زندگی در شرایط کرونایی امری بسیار مهم و ضروری است، افزود: در این راستا اقدامات سمن‌ها در استان یک فرصت محسوب می‌شود.

وی افزود: همواره بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها برای توسعه همه‌جانبه در استان البرز تأکید شده است و سعی در استفاده حداکثری از این ظرفیت داریم.

احقاق حقوق شهروندی تکلیف حقوقی همه دستگاه‌های اجرایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز احقاق حقوق شهروندی را تکلیف حقوقی همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد، افزود: اجرای حقوق شهروندی مطالبه به‌حق مردم است و باید به این توجه ویژه‌ای شود.

فردی با بیان اینکه در واقع می‌توان گفت که فلسفه شکل‌گیری تشکل‌های اجتماعی بر جلب مشارکت‌های مردم و پیگیری حقوق آنها استوار شده است، افزود: حمایت و آموزش تشکل‌های فعال که آمادگی فعالیت در این حوزه را دارند باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی مانند دانه‌های تسبیح به هم پیوسته هستند، گفت: کار و فرهنگی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود دیربازده اما ماندگار است، بنابراین باید از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه بهره برد.

کد خبر 5132658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha