۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۴

یک روز پس از گفتگوی «بایدن» با «استولتنبرگ»؛

گفتگوی «بلینکن» و «استولتنبرگ» پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو

گفتگوی «بلینکن» و «استولتنبرگ» پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو

وزیر خارجه ایالات متحده و دبیرکل ناتو پیرامون این ائتلاف نظامی فراآتلانتیکی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» سرپرست این وزارتخانه و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) پیرامون این ائتلاف نظامی فراآتلانتیکی با یکدیگر گفتگو کردند.

«نِد پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بلندپایه‌ترین دیپلمات آمریکا در این گفتگو بر «عزم و اراده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تقویت و تجدید نیرو» در این ائتلاف تأکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر بلینکن و [استولتنبرگ] دبیرکل ناتو همچنین در مورد گزارش ناتو ۲۰۳۰ که مبنایی محکم برای سازواری ناتو با واقعیات راهبردی جدید ارائه می‌کند، بحث و گفتگو کردند».

این دو مقام همچنین توافق کردند تا گفتگوها برای برنامه‌ریزی نشست ناتو در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ را آغاز کنند.

گفتنی است، گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ یک روز پس از مکالمه بایدن با دبیرکل ناتو و تأکید مجدد وی بر پایبندی آمریکا به تقویت امنیت فراآتلانتیکی صورت گرفت.

کاخ سفید در بیانیه‌ای که پیرو گفتگوی بایدن با دبیرکل ناتو منتشر شد، اعلام کرد: «رئیس جمهور [بایدن] از دبیرکل [ناتو] برای ایفای نقش رهبری ثابت قدم در هدایت این ائتلاف قدردانی کرد و تمایل خود را برای رایزنی و همکاری با متحدان در طیفی کامل از دغدغه‌های امنیتی مشترک از جمله افغانستان، عراق و روسیه اعلام کرد».

کد خبر 5132886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha