۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

رتبه‌بندی اساتید برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها انجام می‌شود

رتبه‌بندی اساتید برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها انجام می‌شود

دامغان- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اولویت‌های این وزارت‌خانه برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها، گفت: رتبه بندی اساتید در وزارت علوم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رحیمی شعرباف شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح یک طرح دانشگاهی در دامغان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح ساختاری رتبه‌بندی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور یکی از اولویت‌های وزارت علوم است، تاکید کرد: این رتبه بندی ها قرار است با گذشته تفاوت‌هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت پیوند بین صنعت و علوم قرار است در رتبه بندی جدید تلاش اساتید و اعضای هیئت علمی برای پیوند صنعت و دانشگاه دیده شود، گفت: یکی از امتیازات در این رتبه بندی اقداماتی است که می‌تواند در راستای پیوند بین دانشگاه و صنعت و کارکرد پژوهش‌ها در بازار کار، مؤثر باشد.

معاون وزیر علوم از اصلاح ارتقای سطح کیفی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ارتقای بیشتر کیفیت آموزشی و پیوند دانشگاه و صنعت در این اصلاحیه دیده شده است.

رحیمی با بیان اینکه این اصلاحات در آئین نامه توانسته به ارتقای کیفی تولیدات علمی نیز منجر شود، گفت: آثار بهبود کیفی تولیدات امروز به چشم می‌خورد اما همچنان به اصلاحات بیشتری در این زمینه نیازمندیم تا بتوانیم هر چه بیشتر پژوهش‌ها را عملی کنیم.

وی با تاکید بر پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری به مثابه یکی از اولویت‌های تولید علم، گفت: باید علوم را به سمت تولیدات مورد نیاز بازار کار و صنعت پیش برد که این مراکز در این مسیر، نقشی بسزا دارند.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در ادامه به ارتقای پارک‌های علم و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۴ پارک علم و فناوری و حدود ۲۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور در کل کشور فعالیت دارند.

کد خبر 5133373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha