۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بیش از ۷۰مقاله به همایش «انسیه الحورا؛ کنشگری زن مسلمان» ارسال شد

بیش از ۷۰مقاله به همایش «انسیه الحورا؛ کنشگری زن مسلمان» ارسال شد

مریم رضایی مسؤول امور بین الملل مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر از دریافت ۷۰ مقاله علمی در همایش «انسیه الحورا؛ کنشگری زن مسلمان» خبرداد و گفت: در این همایش چهل مقاله به مرحله نهایی و چاپ رسید.

مریم رضایی مسؤول امور بین‌الملل مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری هم اندیشی بین‌المللی «فاطمه الزهرا سلام الله علیها کنشگری زن مسلمان فرهیخته در جهان معاصر» در این مجمع آموزش خبر داد و اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر جهت معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی کامل برای همه زنان جهان، اقدام به برگزاری هم اندیشی بین‌المللی با عنوان «فاطمه الزهرا سلام الله علیها کنشگری زن مسلمان فرهیخته در جهان معاصر» نموده است.

وی با بیان اینکه دنیای معاصر دو الگوی متحجرانه سنتی و متجددانه مدرن برای زن معرفی می‌کند، عنوان کرد: متأسفانه هر دو مدل به ضرر جامعه بشریت است به گونه‌ای که هر دو مدل فقط به جنسیت زن توجه می‌کند. اما الگویی که باید به عنوان الگوی زن مسلمان برای جهانی شدنش کوشش کرد الگوی زن مجاهد مطهر با حفظ طهارت و شخصیت انسانی است.

مسؤول امور بین‌الملل مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر ادامه داد: زن توانایی‌های فراوانی دارد، تردیدی نیست که زندگی معاصر نمی‌خواهد توانایی‌های زن را نادیده بگیرد ولی فضایی ایجاد می‌کند، و بر یک بعد از وجود زن تأکید می‌کند و در نتیجه، این بعد به زیان دیگر ابعاد رشد می‌کند. حقیقت انسان همین است. انسان دارای توانایی‌های متعددی است. اگر بخشی از توانایی‌های او رشد یابد و او نیروهای خود را برای رشد آن بخش متمرکز کند، آن بخش به زیان دیگر بخش‌ها رشد می‌کند و این شیوه در زندگی انسان اشتباه است، زیرا رشد ابعاد انسان باید هماهنگ و مکمل یکدیگر باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) با داشتن فضائل و ویژگی‌هایی مانند عصمت، ولایت کبری و مقام لیله القدری بر تمامی زنان برتری دارد، گفت: به منظور الگوپذیری از آن حضرت باید با گفتار و کردار ایشان آشنا شد و با تحلیل و استنباط سیره عملی و علمی آن بزرگوار وظیفه خویش را در همه ابعاد زندگی سامان بخشید. عبادت، وارستگی، ادب، حیا، حجاب، مقاومت، خانه داری، همسر داری، مادری و… جلوه‌هایی از سیره آن بانوی نمونه اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه الگوپذیری کاملاً آگاهانه، از روی معرفت و شناخت کامل از بهترین شیوه‌های تربیت است، اظهار داشت: هر فرد پس از تفکر، استدلال، و تحلیل عقلی و با بصیرت کامل به تقلید از الگو می‌پردازد. این همایش با هدف معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان بهترین الگوی زن برگزار می‌گردد.

مسؤول امور بین‌الملل مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر اعلام این هم اندیشی با فراخوان مقاله همراه بود و بیش از ۷۰ مقاله از کشورهای مختلف به دبیر خانه ارسال شد و پس از ارزیابی داوران چهل مقاله به مرحله نهایی و چاپ رسید. پژوهشگرانی از کشورهای ترکیه، روسیه، قبرس، آمریکا، لبنان، تانزانیا، عراق، آلمان و… مقاله ارسال نموده‌اند.

یادآور می‌شود این هم اندیشی همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه رأس ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. در این برنامه سخنرانانی از کشور ایران، روسیه، ترکیه، لبنان، آمریکا، قبرس، عراق سخنرانی خواهند نمود و صاحبان مقالات برگزیده نیز خلاصه‌ای از مقاله خود را ارائه خواهند داد. در اختتامیه برنامه از صاحبان آثار برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 5134448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha