۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴

همزمان با دهه فجر؛

قضات برای رسیدگی به پرونده زندانیان به زندان ها می روند

قضات برای رسیدگی به پرونده زندانیان به زندان ها می روند

در پی درخواست رئیس سازمان زندان‌ها و موافقت رئیس قوه قضائیه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات دادگستری‌های سراسر کشور با حضور در زندان‌ها، به پرونده‌های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر در پی درخواست محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات دادگستری‌های سراسر کشور با حضور در زندان‌ها، به پرونده‌های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در راستای تحول در زندان‌های کشور و دستیابی مطلوب و سریع به اهداف شناسایی شده در برنامه تحول قضائی و استفاده از ظرفیت‌های درون قوه قضائیه، با موافقت رئیس قوه قضائیه، طرح حضور داوطلبانه قضات برای رسیدگی به امور زندانیان از دیروز در زندان‌های کشور به اجرا درآمد.



وی افزود: در این طرح که با هدف معاضدت قضائی به مددجویان نیازمند و رصد و پایش احکام صادره جهت اصلاح مجرمان و بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه و شناسایی مددجویان مستعد و مستحق ارفاقات قانونی انجام می‌شود، پرونده زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حاج محمدی همچنین با ابلاغ شیوه نامه چگونگی مشارکت داوطلبانه قضات و کارمندان دادگستری در رسیدگی به امور زندانیان، شرایط حضور گسترده قضات را در زندان‌ها فراهم کرد.

از جمله نکات برجسته در این شیوه نامه، موضوع جهادی بودن و حضور داوطلبانه قضات است که برای اولین بار در زندان‌های کشور رخ می‌دهد.

کد خبر 5136466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha