۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵

فرماندار رومشکان مطرح کرد؛

اراضی کشاورزی رومشکان چشم انتظار آب سد «سیمره»

اراضی کشاورزی رومشکان چشم انتظار آب سد «سیمره»

رومشکان- فرماندار رومشکان، تاکید کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان تامین منابع آبی از سد «سیمره» برای حوزه کشاورزی است.

نعمت الله دستیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت حوزه کشاورزی شهرستان رومشکان، اظهار داشت: حدود ۳۵ هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

اراضی کشاورزی رومشکان در انتظار آب سد «سیمره»

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل خشکسالی‌ها، آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی این شهرستان فرونشست داشته‌اند، عنوان کرد: سد «سیمره» در حوزه جغرافیایی رومشکان هم قرار دارد و در این راستا مطالبه مردم انتقال آب از این سد به زمین‌های کشاورزی شهرستان است.

فرماندار رومشکان، بیان داشت: در صورت تحقق این امر، تحول بسیار زیادی در حوزه کشاورزی، اقتصاد و اشتغال شهرستان رومشکان را شاهد خواهیم بود.

دستیاری با تاکید بر اینکه همچنین از ظرفیت آب سد «سیمره» می‌توان برای توسعه و رونق حوزه شیلات شهرستان رومشکان استفاده کرد، گفت: رونق این حوزه موجب می‌شود که جوانانی که در سایر استان‌ها مشغول کار و کارگری هستند به شهرستان برگردند.

مطالبه اصلی مردم تأمین منابع آبی برای حوزه کشاورزی است

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاری در این حوزه، کار تملک زمین مورد نیاز و اقدامات کارشناسی در شهرستان انجام شده است، افزود: به زودی استارت کار ایجاد اولین سایت ماهیان خاویاری در این شهرستان زده خواهد شد.

فرماندار رومشکان با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت اراضی کشاورزی در این شهرستان، ما می‌توانیم این حوزه را در چهار فصل فعال داشته باشیم، عنوان کرد: منتها مشکل ما در شهرستان نداشتن منابع آبی است.

دستیاری، عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم در شهرستان رومشکان تأمین منابع آبی برای حوزه کشاورزی است چرا که بالای ۹۰ درصد مردم شهرستان در این حوزه مشغول به کار هستند.

کد خبر 5144901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha