۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛

رتبه نخست کشوری شهرستان اهر در حوزه گردشگری کشاورزی

 رتبه نخست کشوری شهرستان اهر در حوزه گردشگری کشاورزی

اهر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از کسب رتبه برتر کشور در حوزه گردشگری کشاورزی توسط شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه‌زاده عصر امروز در آئین کلنگ‌زنی اردوگاه گردشگری اوبا در شهرستان اهر از افتتاح مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی شهرستان اهر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ وزیر میراث فرهنگی با سفر به شهرستان اهر مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی را افتتاح می‌کند و در این سفر برنامه‌های دیگری را نیز ترتیب می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار برای جوانان با کمترین سرمایه‌گذاری و در شرایط تحریمی تنها در حوزه گردشگری میسر می‌شود، افزود: گاهاً شاهدیم که با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون تومانی زمینه اشتغال یک نفر در حوزه گردشگری فراهم می‌شود ولی در حوزه صنعت یک فرصت شغلی با صدها میلیون تومان محقق می‌شود.

وی از آماده سازی پرونده ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم موافقتنامه پرونده ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کنیم و اقدامات لازم برای ثبت جهانی این بنای تاریخی و فرهنگی در حال انجام است.

حمزه‌زاده با اشاره به انتخاب شهرستان اهر به عنوان «اهر شهر ملی ورنی» گفت: لوح «اهر شهر ملی ورنی» از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس تحویل داده شده است و برای این انتخاب و معرفی اهر با مرکزیت منطقه ارسباران به پایتخت ورنی ایران؛ طی مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی در شهرستان اهر این لوح به شهرستان تحویل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه نخست کشوری «گردشگری کشاورزی» توسط شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: شهرستان اهر در حوزه «گردشگری کشاورزی» در استان و کشور پیشتاز است و می‌تواند با توسعه صنعت گردشگری در بخش کشاورزی به مقصد گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شود.

کد خبر 5147066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha