۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

شناسایی دومین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان

شناسایی دومین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان

کاشان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی دومین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان خبر داد.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان وزیر بهداشت مبنی بر پخش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در تمام کشور اظهار داشت: در کاشان بعد از ارسال نمونه‌های اولین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی که یک زن ۴۵ ساله بود نمونه‌های دومین فرد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی که یک زن ۷۰ ساله هم بود برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شد.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی دارای عفونت زایی به شدت بیشتر نسبت به نمونه قبلی است، ابراز داشت: بهترین راه برای عدم ابتلاء به این نوع ویروس جهش یافته انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه عدم حضور در تجمعات یکی از مهمترین اصول برای عدم ابتلاء به کروناست، تصریح کرد: متأسفانه قدرت سرایت کرونای انگلیسی به شدت بالاست و در صورتی که یک فرد ناقل باشد به راحتی می‌تواند اطرافیان خود را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه این ویروس بیشتر افراد جوان و میانسال و حتی کودکان و نوجوانان را مبتلا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور از تجمعات برای عدم ابتلاء به کرونا ضروری است.

حاجی جعفری کانون اصلی شیوع ویروس کرونا را تجمعات دانست و افزود: متأسفانه بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شده و اکثراً بدحال هستند که دلیل اصلی ابتلاء را حضور دل تجمعات عنوان کرده اند.

وی گفت: مراسم‌های جشن و عروسی، آئین‌های مذهبی، دورهمی های خانوادگی و مراسم‌های عزا مهمترین تجمعات مردم هستند که اکثراً مردم دون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دور هم جمع شده که این امر باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود.

کد خبر 5149705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha