۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲

تفاهمنامه اتحادیه موسسات قرآنی و شورای هیئات مذهبی منعقد شد؛

حمایت از تشکل‌های قرآنی آسیب دیده از کرونا

حمایت از تشکل‌های قرآنی آسیب دیده از کرونا

تفاهمنامه اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و شورای هیئات مذهبی کشور با هدف تلفیق برنامه‌های قرآنی در کنار موضوعات مبتنی بر حدیث ثقلین منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور تفاهم نامه‌ای با شورای هیأت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی امضا کرد.

این تفاهم نامه با هدف تحقق حدیث شریف نبوی (ص) «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی مابین اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و شورای هیأت‌های مذهبی کشور منعقد شد.

تلفیق برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کنار برنامه‌های موضوع عترت اهل بیت علیهم‌السلام مبتنی بر حدیث ثقلین، کمک‌های مؤمنانه هیأت‌های مذهبی به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آسیب‌دیده از کرونا در بعد مکان مؤسسات از مفاد این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه شورای هیئات نسبت به توجیه مسئولین استانی خود در خصوص ضرورت و اهمیت این تفاهم‌نامه اقدام خواهد نمود. همچنین توجیه هیأت‌های مذهبی تحت پوشش در خصوص انتظارات مؤسسات قرآنی، معرفی تکایا و حسینیه‌های مستعد و موافق با اجرای طرح به اتحادیه‌های استانی از موارد تعهدات شورای هیأت‌های مذهبی خواهد بود.

توجیه مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در جهت حسن اجرای این تفاهم‌نامه، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی جهت فراخوان مؤسسات آسیب‌دیده از کرونا که در موضوع مکان دچار عسر و حرج شده‌اند، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی جهت نشست مشترک با شورای هیئات استان‌ها و تبیین ضرورت و تعمیق تعاملات، فعال‌سازی ظرفیت اتحادیه‌های استانی جهت جانمایی و استقرار مؤسسات در مکان‌های توافق شده شورای هیأت‌های استان‌ها از تعهدات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ذیل این تفاهم نامه خواهد بود.

پیرو این تفاهم نامه فراخوان مؤسسات آسیب دیده از کرونا، برگزاری نشست مشترک با تشکل‌های دینی استان و تبیین ضرورت و تعمیق تعاملات، برنامه‌ریزی و جانمایی و استقرار مؤسسات در مکان‌های توافق شده به مدیران عامل استانی ابلاغ شد.

کد خبر 5151575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha