۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

معاون استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم رصد کامل مهمانان نوروزی در ایلام/ سفرها مدیریت شود

لزوم رصد کامل مهمانان نوروزی در ایلام/ سفرها مدیریت شود

ایلام-معاون توسعه مدیریت استانداری ایلام بر لزوم رصد کامل مهمانان نوروزی تاکید کرد و گفت: مدیریت سفرهای نوروزی در دستور کار قرارگاه و کمیته تخصصی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی ظهر سه شنبه در نشست قرارگاه اجرایی کرونا از مدیریت سفرهای نوروزی در قرارگاه اجرایی کرونا و کمیته تخصصی خبر داد و اظهار کرد: رصد کامل میهمانان نوروزی و مدیریت و برنامه ریزی برای سفر این افراد برای کنترل بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: با توجه به مشکلات و مسائلی که جدید در کشور و استان مشاهده شده است، یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلات سفرهای نوروزی و میهمانان نوروزی هستند، در این خصوص باید مدیریت و برنامه ریزی لازم را برای کنترل بیماری در دستور کار داشته باشیم.

وی با اشاره به گسترش ویروس جهش یافته کرونا در کشور ادامه داد: با توجه به مشکلات این ویروس جهش یافته کانون‌های جمعیتی در صنوف مختلف شناسایی شده‌اند و در حال حاضر با کنترل و مدیریت لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: باید محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در صنوف ایجاد شود و اگر ما افزایش بستری‌ها را داشته باشیم مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را افزایش دهیم.

چهار شهرستان ایلام در ایام نوروزی مورد توجه مسافران و گردشگران هستند

فرمانده قرارگاه اجرایی کرونا در استان در خصوص سفرهای نوروزی و میهمانان نوروزی عنوان کرد: در سفرهای نوروزی با سه گروه از میهمانان مواجه هستیم ابتدا افرادی هستند که در سامانه سفر ثبت نام نموده‌اند و از طریق تورهای مشخص شده در مکان‌های معین حاضر می‌شود که ما با این گروه مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: دوم افرادی هستند که خارج از تور ولی با خودروهای شخصی و یا روش‌های مختلف ولی مشخص شده اقدام به سفر نموده و در مکان‌های مشخص شده مستقر می‌شود که این گروه نیز امکان کنترل و مدیریت وجود دارد.

بسطامی عنوان کرد: ولی مشکلی اصلی گروه سومی هستند که در قالب هیچکدام از دو روش بالا نمی گنجند و بدون هیچ گونه هماهنگی اقدام به سفر می‌کنند و مکان‌هایی را هم که حضور می‌یابند و با افرادی که برخورد دارند مشخص نیست که باید با نظارت بسیار دقیق و مستمر کنترل‌های لازم در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به مشخص شدن شهرهایی را که در ایام نوروز مرکز سفرها و گردشگران نوروزی هستند، تصریح کرد: چهار شهرستان اصلی در ایام نوروزی مورد توجه مسافران و گردشگران هستند که باید میراث فرهنگی با هماهنگی فرمانداران و مسئولان علوم پزشکی نسبت به مدیریت آنها اقدامات لازم را صورت دهند.

کد خبر 5153672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha