۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

تدوین نقشه راه در مسیر فعالیت‌ اردوهای جهادی گروه علوم پزشکی

تدوین نقشه راه در مسیر فعالیت‌ اردوهای جهادی گروه علوم پزشکی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به تدوین وظایف و عملکرد ستاد فعالیت‌های اردوهای جهادی از برنامه ریزی برای ایجاد تفاهم نامه با معاونت بهداشتی، خیرین و سازمانها و نهادهای مرتبط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، وبینار هم‌اندیشی با موضوع و محوریت بررسی و پیگیری فعالیت‌های اردوهای جهادی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور بهبود سطح ارتقای فعالیت این اردوها، با حضور دکتر حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و کارشناسان این اداره برگزار شد.

در این نشست، مدیران فرهنگی برخی از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب وبینار و ارتباط تصویری، به بیان مشکلات و مسائل مربوط به فعالیت‌های اردوهای جهادی دانشگاه‌های خود پرداختند. 

بررسی عملکرد وضعیت اردوهای جهادی در سطح دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بویژه در ایام کرونا، لزوم بکارگیری از ظرفیت خیرین در فعالیت‌های اردوهای جهادی، پیگیری و بررسی مسائل مربوط به بودجه فعالیت‌های جهادی و لزوم توجه بیشتر به این موضوع از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین ضرورت تعامل بیشتر میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با معاونت‌های «بهداشت»، «درمان» و «توسعه» به منظور انسجام و نظم بخشیدن بیشتر به فعالیت‌های اردوهای جهادی و بازدهی بیشتر، برگزاری فعالیت‌های اردوهای جهادی در قالب پویش‌های مختلف، تدوین شیوه‌های لازم در ارتباط با فعالیت‌های این اردوها و ارائه آموزش‌های تخصصی بیشتر به جهادگران، لزوم نیازسنجی مناطق مختلف برای ارائه خدمات مختلف اردوهای جهادی از دیگر مباحثی بود که از سوی مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها بیان شد.

در ادامه این نشست دکتر حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: نظارت، پیگیری،هماهنگی و تدوین نقشه راه در مسیر اجرای فعالیت‌های اردوهای جهادی در وزارت بهداشت برعهده ستاد اردوهای جهادی است و ما باید با هم‌اندیشی و همفکری هم‌، بتوانیم خلاءها و کمبودها را برطرف کرده و در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های اردوهای جهادی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گام‌های مضاعفی برداریم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نیازسنجی‌های لازم برای تدوین وظایف و عملکرد ستاد فعالیت‌های اردوهای جهادی، در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و تبادل نظر بین این افراد، درصدد تقویت تعامل با این معاونت هستیم.

وی افزود: به هرحال یکی از وظایف ستاد فعالیت‌های اردوهای جهادی، موضوع آموزش مسائل بهداشتی در مناطق تحت پوشش است و ارتقای سلامت در مناطق مختلف یکی از شعارهای ما در مسیر فعالیت‌های اردوهاهای جهادی است. از این رو موضوع آموزش و پیشگیری در مناطق مختلف در مسیر فعالیت‌های این اردوها از اهمیت خاصی برخوردار است.

زائری لطف در خصوص مشارکت و تعامل با خیرین در مسیر فعالیت‌های اردوهای جهادی به ارائه سخن پرداخت و گفت: در خصوص جذب و مشارکت خیرین برای ارائه خدمات مختلف در قالب این اردوها، باید با برگزاری نشست‌های تخصصی‌تر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر، گام‌های موثری در این مسیر برداریم. به هرحال مشارکت و تعامل با خیرین در مسیر اجرای طرح‌های مختلف اردوهای جهادی‌در مناطق مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: درخصوص فعالیت‌های اردوهای جهادی و تعامل و مشارکت با بسیج، قطعا جلساتی در تهران با نمایندگان بسیج دانشجویی چند دانشگاه برگزار خواهد شد و در این نشست، تمامی مشکلات، چالش‌ها و مطالبات بدون کم کاست به آنها انعکاس داده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت  از اردوهای جهادی به عنوان یک فعالیت منسجم فرهنگی کاملا عملیاتی در بطن جامعه یاد کرد و گفت:برگزاری اردوهای جهادی در مناطق مختلف و موضوع پاسخگویی اجتماعی در مسیر این فعالیت، از جایگاه واهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای رشد و ارتقای سطح فعالیت‌های مرتبط با اردوهای جهادی، نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کرد. 

وی گفت: باید با آسیب‌شناسی‌های مختلف که با حضور کارشناسان مربوطه انجام می‌شود، در راستای افزایش کیفیت خدمات اردوهای جهادی، گام‌های محکمی برداریم.

زائری لطف با اشاره به اینکه باید تلاش شود در مسیر فعالیت‌های اردوهای جهادی، از ظرفیت مددکاری بیمارستانها، کانون‌های خیریه و... استفاده شود، اظهار داشت: این موضوع در قالب انعقاد تفاهم نامه با نهادهای مربوطه قابل بررسی و حل است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت درباره ظرفیت بهره‌گیری از کلینیک‌های سیار برای اجرای فعالیت‌های جهادی در مناطق مختلف اظهار داشت: در این خصوص باید جلساتی با مسئولان مربوطه در معاونت بهداشتی تشکیل شود و در قالب تفاهم نامه، مشخص کنیم که نحوه استفاده و بهره‌برداری از این کلینیک‌های سیار با چه شیوه و پروتکل‌های اجرایی، انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5160924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha