۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳

کارشناس هواشناسی:

دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال بارش پراکنده باران

دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال بارش پراکنده باران

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش پراکنده باران در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی جوی آرام را بر سطح استان نشان می‌دهد و انتظار می‌رود تا اوایل شب، از سرعت وزش باد شمالی و ارتفاع موج دریا کاسته شود و روز دوشنبه شرایط دریایی نسبتاً ملایمی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از فردا دوشنبه بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد و دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب وزش جریانات غالباً جنوبی نسبتاً شدید، ارتفاع موج دریا در نیمه شمالی خلیج فارس به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال وقوع بارش خفیف باران در برخی از نقاط استان، طی این دو روز دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: آسمان استان طی ساعات آینده صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ملایم، در برخی نقاط غبار محلی و فردا در پاره‌ای از مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۶ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی طی امروز ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهرگفت: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل جنوبی طی امروز گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر، از فردا صبح در همه مناطق به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5169369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha