به دنبال پیشنهاد آتش بس ریاض؛

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف جنگ یمن شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف جنگ یمن شد

در پی درخواست آتش بس امروز ریاض ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار توقف جنگ یمن و پایبندی ریاض و صنعاء به توافق آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی دوجانبه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین موضع گیری خود در قبال جنگ تحمیلی یمن خواستار توقف این جنگ و پایبندی طرف سعودی و یمنی به توافق آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی دوجانبه شد! این در حالی است که امروز نیز وزیرخارجه سعودی خواستار آتش بس شده بود.

ند پرایس در ادامه با خطاب قرار دادن صنعاء و دعوت از نیروهای یمنی برای اجرای آتش بس افزود: از یمنی‌ها می‌خواهیم که تعهد خود را به آتش بس نشان داده و گفتگو های سازنده با طرف سعودی را تحت نظارت سازمان ملل متحد آغاز کنند.

طرح چنین اظهاراتی از سوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که پیشتر محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده یمن در گفتگو با شبکه المسیره تاکید کرده بود که این طرف سعودی است که جنگ ۶ ساله علیه ملت یمن را آغاز کرده است.

عبدالسلام با اشاره به اینکه موضع گیری های مقامات سعودی به منظور تحقق آتش بس فقط در حد ادعاست گفته بود که بکارگیری تحریم و فشار اقتصادی توسط ریاض علیه مردم یمن مکانیزمی بی رحمانه و جنایتی ضد انسانی است. او همچنین دولت انگلیس و آمریکا را از حامیان اصلی ادامه جنگ معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه موضع گیری خود در ارتباط با تحولات داخلی لبنان ابراز نگرانی کرد و از مقامات این کشور خواستار تحقق اصلاحات لازم و کنار گذاشتن اختلافات شد.

چنین بنظر می‌رسد که دستاوردهای میدانی هفته‌ها و روزهای گذشته در یمن بویژه موضوع مارب و برتری میدانی ارتش یمن و انصارالله موجی از نگرانی را در میان سعودی‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

کد خبر 5174459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 0
      برای دروغ بودن ادعای آمریکائی های جنایتکار همین کفایت می کند که حاضر نیستند تجاوزگری عربستان را محکوم کنند