۴ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۵۰

استاندار گیلان:

اجرای پروژه های راهداری در گیلان تسریع شود

اجرای پروژه های راهداری در گیلان تسریع شود

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های حوزه راهداری در این استان، خواستار رفع نقاط حادثه خیز و مصون سازی پل ها و ابنیه آسیب دیده در گیلان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه سه‌شنبه در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به وسعت گیلان، اقلیم و بافت روستایی استان، اظهار داشت: گیلان به لحاظ میانگین بارش باران، استان اول کشور است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رفع نقاط حادثه خیز به ویژه در استان گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی و وسعت بافت روستایی، گفت: اجرای این برنامه با توجه به همه شرایط ذکر شده باید در اولویت قرار گرفته و شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه در استان، تأکید کرد: پروژه‌ها و طرح‌های پیش بینی شده در این زمینه در استان گیلان باید تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره برداری شود.

وی همچنین در ادامه به تصادفات جاده‌ای و تعداد بالای مصدومان و فوتی‌های ناشی از آن در گیلان اشاره و اضافه کرد: به رغم کاهش ترددها طی سال گذشته به واسطه شیوع کرونا در گیلان همچنان شاهد بالا بودن شمار مصدومان و فوتی‌های حوادث جاده‌ای در استان از متوسط کشوری هستیم.

زارع با تأکید بر لزوم ترمیم مناطق دچار رانش و تأمین اعتبار لازم در این زمینه، اظهار کرد: مصون‌سازی پل‌ها و ابنیه فنی آسیب دیده از سیل‌های سه سال گذشته باید در دستور کار قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه نیز انجام شود.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه در استان گیلان، تأکید کرد: باید اعتبارات ملی برای انجام این طرح‌ها افزایش یابد.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهبود وضعیت تجهیزات، امکانات و ماشین آلات راهداری استان گیلان تأکید کرد و افزود: توجه به این موضوع نیز باید از سوی مسئولان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و نقش مهم گیلان در تأمین و جابجایی کالاهای اساسی از طریق بنادر و گمرک، گفت: با وجود انجام اقدامات مناسب در خصوص بهبود وضعیت پایانه‌های استان گیلان اما همچنان نیازمند توجه و شتاب بیشتر در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های تعریف شده در این بخش هستیم.

کد خبر 5174936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha