۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲

کارشناس هواشناسی:

سرعت وزش باد در استان بوشهر به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

سرعت وزش باد در استان بوشهر به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

بوشهر - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز به تدریج به سرعت وزش جریانات جنوبی بر روی دریا و در سواحل استان افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تداوم وزش باد طی روزهای پنج شنبه تا شنبه هفته آینده، خلیج فارس در این مدت در برخی از ساعات به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت با وزش جریانات جنوبی ضمن افزایش دمای هوا در سطح استان، ایجاد گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک و گاهی افزایش ابر و فردا در برخی مناطق شمالی استان با احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت، به تدریج بر روی دریا و در نواحی شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج نیز بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و گاهی بیش از دو متر خواهد بود.

کد خبر 5175194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha