۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

نماینده مردم غرب گلستان:

مطالعات انتقال آب خزر به اراضی شمال گلستان امسال آغاز می‌شود

مطالعات انتقال آب خزر به اراضی شمال گلستان امسال آغاز می‌شود

بندرترکمن- نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان گفت: امسال مطالعات طرح انتقال آب خزر به اراضی شمال گلستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجلال ایری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بعد از چندین سال وعده مسئولان طرح طبیعت گردی آشوراده تصویب شد که می‌تواند گلستان را متحول کند.

وی افزود: طبق این طرح در ۲۲ هکتار داخل جزیره طرح‌های گردشگری، اقامتی و غیره با سازه‌های سبک اجرا خواهد شد و ۱۳۸ هکتار هم به عنوان سایت پشتیبان انجام خواهد شد.

ایری اضافه کرد: برآورده شده که این طرح ۱۰ هزار شغل ایجاد کرده و با اجرایی شدن این طرح بندرترکمن به عنوان قطب گردشگری مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: احیا و احداث چهار بندر هم در حال پیگیری است که بندرگز و بندرترکمن با چشم انداز گردشگری احیا شده و بندر خواجه نفس هم در زمینه تجاری فعال خواهد شد و علاوه بر آن بندر سبز خزری هم در سه ماه آینده مصوب شده و در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته ایری، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بندر سبز خزری در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی اکتشاف نفت و گاز امروز در سقرتپه گمیشان با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو آغاز و طی ۱۰ ماه تا عمق سه هزار متری حفاری خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر در این نقطه به سرانجام نرسیم ۲ مکان دیگر پیش بینی شده و برنامه ریزی طوری است که ما به نفت و گاز برسیم.

ایری عنوان کرد: در لایحه ۱۴۰۰ طرح مطالعاتی انتقال آب خزر به اراضی شمالی پیش بینی شده که در بهره وری زمین‌های شور اثرگذار است و مطالعات آن امسال آغاز می‌شود.

کد خبر 5180364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha