۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱

انتقاد اعطا از معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری؛

دوگانه نژادی هرگز در ایران موضوعیت نداشته است

دوگانه نژادی هرگز در ایران موضوعیت نداشته است

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به توضیحات معاون فرهنگی شهرداری درباره علت حذف سیاهی چهره حاجی فیروز گفت: دوگانه نژادی سفید و سیاه در تاریخ فرهنگی ایران هرگز دارای موضوعیت نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران درباره اقدامات این معاونت در رویداد ۱۴۰۰ گفت: اقدامات انجام شده در تصورم من این است که دوگانه نژاد سفید و سیاه در تاریخ فرهنگی ایران هرگز دارای موضوعیت نبوده است.

وی ادامه داد: دوگانه‌های نژادی، جنسیتی و مبتنی بر شکاف شمال و جنوب موضوعیت داشته اما هیچ وقت ردی از این دوگانه در تاریخ ایران نمی‌بینیم و وقتی شهرداری به طور مشخص چنین بخشنامه‌ای صادر می‌کند رسمیت بخشیدن به یک بحث مختصر است که عمومیتی ندارد. و شهرداری بر مبنای یک پژوهش شخصی به یک امر دایر فرهنگی که دستور ناپذیر است دستور به توقف می‌دهد.

اعطا اظهار داشت: شهرداری یک نهاد عمومی است و یک شرکت خصوصی نیست که برای ۶۰ هزار نفر پرسنل خودش انجام می‌دهد و فکر می‌کنم با این بخشنامه، این کار اقدام مناسبی نبود و باید در ساحت دانشگاهی به آن پرداخته می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنسرت در برج آزادی اقدام خوبی بود گفت: اما برای برخی همکاران مشکلاتی در فعالیت اقدامات نورزی به وجود آمده است و خواهش می‌کنم وقتی برنامه‌ای از سوی شهرداری دنبال می‌شود حداکثر حمایت از همکارانی که براساس دیدگاه‌های شهرداری کاری را دنبال کردند و شادی آفریدند حمایت شود. چون شنیده‌ایم برخوردهایی در این باره شده است.
 

کد خبر 5182490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha