۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

رئیس سازمان بسیج مداحان استان قزوین گلایه کرد:

عدم نگاه کارشناسی ستاد کرونا به برگزاری مراسمات ماه رمضان

عدم نگاه کارشناسی ستاد کرونا به برگزاری مراسمات ماه رمضان

قزوین- رئیس سازمان بسیج مداحان استان قزوین گفت: ستاد کرونا در تصمیم گیری های خود باید نظرات و مشاوره های کارشناسان دینی را هم به کارگیری کند.

عقیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیمات ستاد کرونا در خصوص برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که ستاد ملی کرونا در خصوص تصمیم‌گیری‌های خود باید از نظرات کارشناسان مذهبی و دینی برای مراسمات ماه مبارک رمضان استفاده کند اما به نظر می‌رسد تصمیمات اخیر ستاد ملی کرونا با نگاه کارشناسانه‌ای همراه نبود.

رئیس بسیج مداحان اذعان کرد: با توجه به اینکه تضرع و عبادت در ماه مبارک می‌تواند اسبابی برای ریشه‌کن شدن بیماری باشد اما تصمیم ستاد کرونا بر آن بود که برگزاری مراسمات ماه رمضان در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل شود و این در حالی است که برنامه تفریحی و مسافرتی که عامل تشدید این ویروس بوده همچنان برقرار است.

وی گفت: طی برگزاری جلسات بین کارشناسان سازمان تبلیغات بنا شد که در خصوص برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با ستاد استانی کرونا برگزار شود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه هیئات در ایام محرم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوش درخشیدند و آماری از ابتلاء به کرونا در این مجالس اعلام نشد امکان برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان در فضاهای باز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بررسی وضعیت آب و هوا وجود دارد.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بندگی خداوند و ماه عبادت شناخته می‌شود حال اگر مراسمات دینی و مذهبی در این ایام کمرنگ شود یقیناً مسائل دینی و مذهبی نیز در جامعه کمرنگ خواهد شد.

محمدی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه بسیاری از مراسمات خانگی و محافل قرآن در هیئات و مساجد تجلی یافته تعطیلات هیئات و مساجد می‌تواند تبعات منفی زیادی را به همراه داشته باشد.
 

کد خبر 5182718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha