۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

العامری: همچنان بر لزوم خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق تأکید داریم

العامری: همچنان بر لزوم خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق تأکید داریم

رئیس ائتلاف «فتح» عراق در جدیدترین مواضع خود همزمان با آغاز قریب الوقوع دور سوم گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، گفت: همچنان بر لزوم خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق تأکید داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق در آستانه آغاز گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، سخنانی را مطرح کرد. وی در این خصوص گفت: ما همچنان بر لزوم خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق تأکید داریم.

بر اساس این گزارش، العامری افزود: همزمان با آغاز دور سوم گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، انتظار ما این است که تیم مذاکره کننده عراق با شجاعت کامل وارد مذاکرات شده به حضور بیگانگان در خاک عراق پایان دهد.

رئیس ائتلاف فتح عراق افزود: حفظ حاکمیت ملی عراق در گرو پایان یافتن حضور بیگانگان در این کشور است. با دقت مسأله خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک عراق را پیگیری و دنبال می کنیم.

پیش از این، هیأت هماهنگی گروه های مقاومت عراق در بیانیه ای تأکید کرده بود: با توجه به اطلاعات دریافت شده، بیانیه ای که فردا از دور فعلی گفتگوهای راهبردی صادر خواهد شد، یک بیانیه سست و بی نتیجه خواهد بود که هیچ نشانی از اجرای تصمیم نمایندگان پارلمان مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی نخواهد داشت.

در بیانیه مذکور تأکید شده است: ما پیشاپیش این بیانیه ای که توسط طرف های مذاکره کننده صادر خواهد شد را رد می کنیم و برای آخرین بار و به صورت نهایی خواستار تشکیل مجدد کمیته گفتگو از شخصیت هایی که به صلاحیت و صداقت معروف هستند، می شویم.

گروه های مقاومت عراق تصریح کرده اند: ما معتقدیم که نقشه راه و نخستین اقدامات کمیته گفتگو باید اجرای تصمیم مردم و پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی و همه نیروهای خارجی از خاک عراق باشد.

کد خبر 5183891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha