۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

گزارش هواشناسی؛

بارش‌های پراکنده در اغلب نقاط کشور/ وزش باد در جنوب و غرب

بارش‌های پراکنده در اغلب نقاط کشور/ وزش باد در جنوب و غرب

طبق نقشه‌های هواشناسی، با شمالی شدن سوی هوا بارش‌های پراکنده در اغلب نقاط کشور رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از فردا با شمالی شدن سوی جریانات هوا در استان‌های ساحلی خزر تا اواسط هفته آینده سرجمع بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما را در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشورمان پیش رو خواهیم داشت که قدری بر روی دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران هم اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: اما به لحاظ رگبارهای بهاری امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی شرقی اردبیل و همینطور در غرب کشور برای کردستان و کرمانشاه در دامنه‌های زاگرس مثل لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بخش‌های شمالی استان فارس و همینطور در جنوب غرب کشور برای مناطقی از استان‌های خوزستان و شمال بوشهر شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا خواهد بود.

ضرابی افزود: در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز، تهران در مرکز کشور مناطقی از استان‌های قم، مرکزی و اصفهان این شرایط را پیش رو خواهیم داشت که فردا هم بارش‌ها برای بخش‌هایی از شمال غرب، غرب کشور و مناطقی از جنوب غرب کشور ارتفاعات البرز استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشورمان در ساعاتی بصورت رگبار و رعدوبرق بصورت وزش بادهای شدید و موقت رخ خواهد داد.

وی گفت: پدیده دیگر، وزش باد خواهد بود که از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و مناطقی از غرب و جنوب شرق کشورمان اتفاق می‌افتدو باعث کاهش کیفیت هوا و ایجاد گردوخاک شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان گفت: آب‌های دریای خزر و نیمه شمالی خلیج فارس از بعدازظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 5184812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha