۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۳

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی هرمزگان اعلام کرد؛

افزایش ۱۰۰درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی هرمزگان

افزایش ۱۰۰درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی هرمزگان

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این هفته شمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در مقایسه با هفته قبل، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان بیان داشت: در این مدت آزمایش‌های غربالگری ۲۶ و موارد شناسایی مثبت ۴۵ درصد بیشتر از هفته قبل بود. تمام شهرستان‌های استان در کل شاخص‌ها، بویژه شناسایی موارد مثبت و بستری‌ها، افزایش صعودی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: چهار شهرستان استان شامل پارسیان، بندرلنگه، حاجی آباد، بندرعباس و جزیره کیش به نسبت جمعیت، بیشترین شمار شناسایی موارد مثبت را داشتند.

نوروزیان افزود: قدرت سرایت بسیار بالای این بیماری با سوش جدید حتی در فضاهای باز، و امکان ابتلاء دوباره برای همه کسانی که قبلاً مبتلا شده اند از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در این شرایط رعایت دقیق و کامل قرنطینه بیماران و اطرافیان آن‌ها بسیار ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست با استفاده از خریدهای اینترنتی و کاهش رفت و آمدها، در کنترل این بیماری کمک کنند.

نوروزیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۷۴ بیمار جدید، شمار آنها در بیمارستان‌های استان به ۲۵۵ نفر رسید. از این شمار ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هفت نفر از آنها وخیم است. سه هزا رو ۸۷۶ بیمار نیز در منزل قرنطینه هستند.

نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته با جان باختن دو نفر دیگر از هم استانی‌ها بعلت ابتلاء به کرونا، شمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۷۴ نفر افزایش یافت.

وی گفت: جان باختگان یک مرد ۶۹ ساله و یک خانم ۵۹ ساله، هر دو از بندرعباس بودند.

کد خبر 5185253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha