۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

آیت الله کعبی:

شرکت نکردن در انتخابات تضییع حقوق همه مردم است

شرکت نکردن در انتخابات تضییع حقوق همه مردم است

قم- عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امر انتخابات حق الناس است گفت: شرکت نکردن در انتخابات باعث از بین رفتن حق مردم در داشتن دولت انقلابی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی صبح پنجشنبه در جلسه «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» که در دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب برگزار گردید، با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان طلاب، اولین مجموعه است که برای تحکیم رابطه حوزه، علما و مراجع فعال می‌باشد، گفت: این مجمع در باب تحول در حوزه و همچنین تقویت حوزه انقلابی می‌تواند نقش مهمی را ایفا نماید و رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به این موضوع، مسئله حوزه انقلابی را در جمع نمایندگان طلاب مطرح کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله انتخابات و اینکه ظرف تقرب به سمت خداوند، ظرف اجتماعی سیاسی است، گفت: اگر کسی زاهدانه رفتار کند اما به مسائل اجتماعی و سیاسی خود نپردازد، امیدی نیست اهل نجات باشد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مسئولیت اخروی بی توجهی به امور اجتماعی بسیار سنگین است، گفت: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، شناخت، حفظ و پیشبرد انقلاب در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی به همراه باز تولید معارف اهل بیت (علیهم السلام) در عصر غیبت است که هر بار به گونه‌ای ظهور و بروز می‌کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: عمل صالح، تنها شب زنده داری در ماه مبارک رمضان نیست، بلکه تلاش برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هم عمل صالح است. اگر کسی در این مسیر سختی بکشد و برای نظام اسلامی تلاش نماید، عمل صالح برایش ثبت خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر اینکه باید فعالیت انتخاباتی را فعالیت اصلی بدانیم، افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ پیشرفت اهداف انقلاب با تحقق دولت انقلابی و اسلامی است و از این جهت شباهت بسیاری به وضعیت اوایل پیروزی انقلاب داریم و چنانچه سستی در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح شود، ممکن است پشیمانی زیادی به بار بیاورد.

وی با اشاره به حق و تکلیف بودن انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات، حق است زیرا قانون اساسی به موجب شرع مقدس و نظام سیاسی در اسلام، برای همه مردم این حق را تضمین کرده است و معنای آن این است که می‌تواند انتخاب کند و یا انتخاب نکند؛ اما از منظر فقهی، واجب و تکلیف شرعی است؛ آن هم واجب انقلابی است و اگر کسی شرکت نکند معصیت سیاسی مرتکب شده است و باید در محضر الهی پاسخگو باشد.

آیت الله کعبی با تأکید بر لزوم بالا بردن ظرفیت نظام اسلامی با انتخابات و تقویت نظام با مشارکت حداکثری، افزود: اطاعت از ولی فقیه و تجدید بیعت با ایشان، تأثیرگذاری در امور مهم اجتماع و بسیاری از مسائل مهم دیگر، از دستاوردهای شرکت حداکثری در انتخابات است.

وی با اشاره به حق الناس بودن انتخابات، ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات، موجب تضییع حقوق مردمی می‌شود که می‌خواهند در کشور اسلامی، دولت مناسب انقلابی بر امور مسلط باشد. مشارکت حداکثری باعث تضعیف دشمن و تقویت نظام و مصداقی از جهاد فی سبیل الله است. لذا بسترهایی که زمینه آن را فراهم می‌کند مورد تأیید اسلام است.

کد خبر 5189781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha