۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

مدیرکل منابع طبیعی زنجان :

تولید نهال به میزان ۳ برابر در زنجان افزایش خواهد یافت

 تولید نهال به میزان ۳ برابر در زنجان افزایش خواهد یافت

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در سالجاری تولید نهال به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت،گفت:اشتغال در این بخش بسیار خوب است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار مهر به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سالجاری توسعه نهال کاری و افزایش اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیز داری در دستور کار است چرا که هر کدام از این بخش‌ها در توسعه اشتغال به نحوی موثر هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت چوب صنوبر این صنعت در سال‌های آینده جزو کشت‌های پرسود در استان خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه درخت صنوبر در تولید چوب کشور بسیار مهم است، گفت: درخت صنوبر در صنایع کاغذسازی، ساختمان‌سازی، کبریت‌سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد و در این میان زنجان یکی از قطب‌های تولید صنوبر کشور است.

آقاجانلو با بیان اینکه زراعت صنوبر و بهره برداری از آن در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی بسیار مهم است، تاکید کرد: کاشت صنوبر در تنوع بخشی به درآمد و تولیدات کشاورزی هم بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان تولید شد، گفت: در سالجاری تولید نهال به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: در کاشت صنوبر به ازای هر هکتار برای یک نفر به صورت مستقیم و یک نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

کد خبر 5191102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha