۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

اجرای ۳۰ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی فارس

اجرای ۳۰ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی فارس

شیراز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از انجام ۳۰ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصیب امیری با یادآوری اینکه استان فارس دارای ۳ هزار و ۴۱ اثر ثبت شده ملی و چهار پرونده ثبت جهانی است، گفت: مسلماً مرمت و حفاظت از این آثار مستلزم همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث‌فرهنگی است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده در سال گذشته، تعداد ۲۰ قرارداد مرمتی بااعتباری بالغ‌بر ۴۸ میلیارد ریال و ۱۰ پروژه مطالعات فنی پژوهشی بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در استان فارس اجرا شده و یا در دست اجراست که از شاخص‌ترین بناهای مرمت شده آرامگاه سعدی، قلعه تاریخی ایزدخواست، مدرسه خان شیراز و کاروانسرای خان زنیان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: بناهای تاریخی به‌علت فرسودگی ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به‌منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود، بلکه برحسب ضرورت اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5192929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha