۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۵۹

عراقچی:

توافق موقت نداریم/ طرح گام به گام بی‌پایه و اساس است

 توافق موقت نداریم/ طرح گام به گام بی‌پایه و اساس است

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین شایعاتی نظیر طرح‌های گام به گام یا توافق موقت را بی‌پایه و اساس دانست و گفت: اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان در وین، در واکنش به برخی گزارش‌های کذب رسانه‌های غربی، تأکید کرد به هیچ وجه بحثی تحت عنوان «توافق موقت» یا موضوعاتی از این دست در گفتگوهای ایران و گروه ۱+۴ مطرح نیست.

عراقچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها در خصوص گام نهایی جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفتگو می‌کند و شایعاتی نظیر طرح‌های گام به گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است. ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، به هیچ وجه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد و در عین حال برای رسیدن به نتیجه شتاب و تعجیل نیز نخواهد کرد و تصریح دارد که گفتگوها باید با دقت و با حفظ منافع و مواضع قطعی کشور انجام شود.

عراقچی در پایان اشاره کرد که هرگونه تصمیمی در خصوص روند و نتایج گفتگوها، در تهران اتخاذ خواهد شد و تیم مذاکره‌کننده گزارش خود را از وضعیت مذاکرات به طور مستمر به مقامات عالی رتبه ارائه می‌کند.

کد خبر 5193339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دادا عرب IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      1 0
      ایا ملت ایران به اقای عراقچی که جهت مذاکره به وین رفته اعتماد بکند یانه انهم مثل روحانی از بشت خنجر هاست روحانی که هشت سال حکومت خود را از جیب مردم به بایان رساند یعنی مردم را ازبشت با خنجر زد و قانون اساسی را زیر با گذاشت با قانون جنگلی که خود داشت حکومت کرذ
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      سلام: مذاکره با غرب و امریکا به دلایل تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل باعث حراج دادن مولفه های قدرت در کشور می گردد: 1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی می ماند وتحریم اساساً وسیله ای است برای اینکه از ایران در همه زمینه ها ازجمله در موضوعات حضورمنطقه ای ، موشکی و ح