۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد؛

یکه‌تازی کرونا در بیمارستان‌های اردبیل/فوت ۱۷ نفر در یک روز

یکه‌تازی کرونا در بیمارستان‌های اردبیل/فوت ۱۷ نفر در یک روز

اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از هم استانی‌ها جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه آمارهای فوتی هفته جاری ناشی از برگزاری مراسم‌های افطاری و دورهمی های خانوادگی است و شاهد فوت چندین بیمار از یک خانواده هستیم

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع گسترده بیماری در استان اردبیل مردم از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری نمایند افزود: در سطح شهر متأسفانه این روزها شاهد تشکیل صف‌های متعدد در برخی نانوایی‌ها و مواد غذایی هستیم که منجر به انتقال بیماری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وضعیت ابتلای بیماران به کرونا را در موج جدید بسیار سریع و خطرناک عنوان کرد و گفت: هرگونه دورهمی و مهمانی و حضور اقوام بدون ماسک در مراسم‌های افطاری موجب ابتلاء به کرونا می‌شود این در حالی است که هنوز تبعات ابتلاء بیماران به کرونا در ایام نوروز هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جز علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حبیب زاده بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

روزهای مرگبار کرونایی در انتظار استان اردبیل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۷ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۹۶ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان تکمیل ظرفیت شده است.

حبیب زاده آمار بستری همزمان بیماران کرونایی در اردبیل را ۶۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: با ادامه این روند شاهد برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد خبر 5196345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha