۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۸۵ درصد فوتی‌های کرونا درزنجان سالمندان بالای ۶۰ سال هستند

 ۸۵ درصد فوتی‌های کرونا درزنجان سالمندان بالای ۶۰ سال هستند

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان از وجود ۱۱۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در استان سالمندان بالای ۶۰ سال هستند.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی ۱۴ ماه گذشته با ورود بیماری کرونا تمهیدات بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با بیان بیماری در تمام مراکز وابسته به بهزیستی استان انجام گرفته است، گفت: در این راستا تاکنون مورد ابتلا به کرونا در این مراکز گزارش نشده است.

وی از وجود ۱۱۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آمار ۸۵ درصد فوتی‌های کرونا در استان سالمندان بالای ۶۰ سال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ سالمندان ۹.۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دادند، گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت استان سالمند هستند.

محمدی قیداری ابراز داشت: بیش از چهار هزار و ۱۰۰ سالمند، تحت پوشش بهزیستی استان هستند و تاکنون سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان به کرونا مبتلا نشدند و از این تعداد سالمند ۴۵۶ نفر از سالمندان معلول بیماری زمینه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به توانمندسازی سالمندان بسیار تأکید دارد، افزود: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با بهزیستی داشته باشند و باید سلامتی سالمندان به جد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان نسبت به ارائه خدمات توان بخشی به معلولان سالمند تاکنون موفق بوده است، ابراز داشت: در منازل هم خانواده‌هایی که سالمند دارند باید در قرنطینه باشند و نباید در بیرون از خانه تردد کنند تا سالمندان به کرونا گرفتار نشوند.

کد خبر 5198766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha