۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۹

حامد علیزاده قاری بین المللی قرآن مطرح کرد؛

از غربت قرآن تا خاطره جالب تلاوت پشت چراغ قرمز

از غربت قرآن تا خاطره جالب تلاوت پشت چراغ قرمز

حامد علیزاده قاری بین الملل قرآن که مهمان صابر خراسانی در برنامه «هیئت آنلاین» بود، گفتگوی متفاوتی با او داشت و از زوایای مختلف زندگی اش گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علیزاده قاری بین‌المللی مهمان برنامه هیأت آنلاین شد و مختصری از زندگی‌اش برای مخاطبین گفت.

علیزاده با اشاره به اینکه پدرش از اساتید قرائت قرآن است و تلاوت را با صدای استاد عبدالباسط شروع کرده، درباره ماجرای ازدواجش گفت: در مراسم خواستگاری گفتم من هیچ هنری ندارم به جز تلاوت قرآن. لطف کردند و پذیرفتند.

این قاری مشهدی که در سال ۹۶ در مسابقات مالزی رتبه اول تلاوت را به دست آورده، درباره دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان به من گفتند تلاوتتان را مدیون تلاوت‌هایی باشید که در حرم امام رضا (ع) انجام می‌دهید.

وی درباره دخترش افزود: او امسال مهد آنلاین داشت، یک روز که به خانه برگشتم، او با شعف به من گفت کلاسش درباره شغل پدرها بوده است "من گفتم پدرم قاری قرآن است و در حرم امام رضا (ع) اذان می‌دهد، بابا گفتم قاری بین‌المللی! " بابت این قضیه خیلی خوشحالم.

علیزاده در خصوص تجربه لمس معجزه قرآن در زندگی‌اش گفت: بسیار زیاد. ملازمت با قرآن حریمی دور شما می‌سازد که از اراده انسان خارج و شیرین و زیبا است.

این قاری قرآن با بیان اینکه قرآن به راستی غریب است، با انتقاد از صداوسیما تصریح کرد: تلاوت‌های فعلی صداوسیما همه توسط قاریان مصری در ۳۰ تا ۳۵ سال پیش خوانده شده است. جالب اینکه در مجامع بین‌المللی به خاطر تلاوتی که ما شانه به شانه مصری‌ها داریم از اینکه ایرانی هستیم تعجب می‌کنند اما در صداوسیما هنوز دارد تلاوت مصری پخش می‌شود یا در حرم امام رضا (ع) و مشهدی که مهد تلاوت است، تلاوت زنده را قطع و تلاوت مصری پخش می‌کنند! این واقعاً ستم است.

وی تاکید کرد: در کشوری که رهبر آن همواره نخستین دیدار ماه رمضان را به قاریان اختصاص می‌دهد و در تمام دیدارها تاکید می‌کند قهرمانان قرآنی را تکریم کنید اما عملاً مسئولی دلسوز تا به حال نداشته ایم که دغدغه قرآن داشته باشد.

علیزاده درباره تجربه قرائت پشت فرمان توضیح داد: گاهی پشت چراغ قرمز ناخودآگاه مشغول تلاوت می‌شوم و می‌بینم همه دارند مرا نگاه می‌کنند. یک بار قرائت را متوقف کردم و شیشه را بالا دادم ماشین کناری آمد و به شیشه زد، گفت چرا خواندنت را متوقف کردی؟ من و خانواده‌ام چهار تا چهارراه داریم پشت سرت می‌آییم و به تلاوتت گوش می‌دهیم! خیلی‌ها به من می‌گویند ما تا به حال قرائت زنده نشنیده بودیم، چقدر خوب است! به نظرم قرائت قرآن اصلاً مربوط به قشر مذهبی نیست ولی ما خط کشی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به خراسانی که می‌گفت فرض کنید امام زمان (عج) ظهور کرده‌اند و می‌خواهید قرائتی برای ایشان داشته باشید، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و گفت: حال مرا با تصور زیبای این فضای قشنگ دگرگون کردید، امیدوارم بتوانم در آن فضا لایق تلاوت باشم.

کد خبر 5200818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha