۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:

بی‌اعتنایی مردم به آئین‌های رمضان زیبنده شهر مذهبی اردبیل نیست

بی‌اعتنایی مردم به آئین‌های رمضان زیبنده شهر مذهبی اردبیل نیست

اردبیل - دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی مردم نسبت به برخی ارزش‌ها و آئین‌های دینی زیبنده جامعه اسلامی نبوده و بی‌شک سبب لغزش در مسیر سعادت و موفقیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیرکل تبلیغات اسلامی و دادستان اردبیل با مبلغان برتر که با موضوع عملیات‌های فرهنگی گفتمان‌ساز برگزار شد، ارتباط مداوم و مستمر مجموعه دادستانی و تبلیغات اسلامی را باعث ارتباط بیشتر در پیشبرد امور فرهنگی و توسعه ارزش‌های دینی در جامعه عنوان و اظهار کرد: اکنون فرهنگ دینی از هر طرف مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و باید شبکه تبلیغی، قوی‌تر و آگاه‌تر از قبل در میدان حاضر بوده و وجهه دارالارشاد و حسینی اردبیل را حفظ کرده و از تیررس تهاجم فرهنگی در امان نگه دارند.

وی کمرنگ شدن مسئله امر به معروف و نهی از منکر را ضایعه بزرگ فرهنگی برای جامعه عنوان کرد و گفت: روزه خواری در ملاءعام زیبنده شهر مذهبی اردبیل نیست باید ابهت و احترام ماه رمضان حفظ شود و این امر با فرهنگ سازی و تبیین اهمیت روزه و زیبایی‌های دین اسلام در بین مردم میسر است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، تقویت ولایت مداری در جامعه را باعث بهبود اوضاع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه و بلاد مسلمان، سخنان رهبر معظم انقلاب به عنوان الگو و سند مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا باید اهمیت فرمایشات رهبر در توسعه و رونق کشور دقیق تبیین شود تا اوضاع داخلی بهبود یابد.

در ادامه حجت الاسلام مهدی قربانی، مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) اردبیل بر ضرورت توجه به مسائل سیاسی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: در حوزه علمیه خواهران طرح " پنجره‌ای رو به سیاست" با حضور کارشناسان مسائل سیاسی برگزار می‌شود و مسائل داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که در حوزه علمیه برادران نیز باید این طرح اجرا شود تا طلاب همراه با علم با مسائل سیاسی روز دنیا آشنا شوند.

وی روحانیون را مرجع فرهنگ دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: گره‌های ذهنی مردم باید به دست روحانیون بصیر و آگاه باز شود و ایمان و امیدواری در بدنه جامعه تزریق شود.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) اردبیل تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی گسترده در جامعه را از برنامه‌های آستانه انتخابات عنوان کرد و گفت: دشمن با هدف کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، ناامیدی و یاس را در مردم تقویت کرده و مردم را به این باور می‌رسانند که حضور در انتخابات تأثیری در سرنوشت آنان ندارد اما در این میان باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، همگان در امید بخشی به مردم نسبت به آینده انقلاب، تلاش کنیم.

حجت الاسلام قربانی گفتمان انقلاب اسلامی را از مسائل جریان ساز در منطقه و جهان عنوان کرد و گفت: ایران تأثیر بالایی در منطقه در تمامی حوزه‌ها دارد و اگر دو گفتمان در دنیا جریان ساز باشد یکی از آن دو، قطعاً گفتمان انقلاب اسلامی است و باید در ترویج این گفتمان تلاش کنیم.

کد خبر 5202634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha