۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه:

نشست ۱۸۶ یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ برگزار می‌شود

نشست ۱۸۶ یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ برگزار می‌شود

۱۸۶ امین نشست موسسه انسان شناسی و فرهنگ با عنوان «میراث تصویری فرهنگ معاصر ایران و اهمیت آن» با سخنرانی مهرداد اسکویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه سلسله نشست های یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ، ۱۸۶ امین نشست این موسسه با عنوان «میراث تصویری فرهنگ معاصر ایران و اهمیت آن» برگزار می شود.

این نشست به مناسبت انتشار کتاب «کتاب کودکی» مهرداد اسکویی، فیلمساز و عضو شورای عالی موسسه انسان شناسی و فرهنگ با حضور نویسنده اثر (مهرداد اسکویی) برگزار می‌شود.

«میراث تصویری فرهنگ معاصر ایران و اهمیت آن» روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به صورت زنده از  طریق اینستاگرام موسسه انسان شناسی و فرهنگ به آدرس anthropology_iran برگزار می شود.

کتاب «کتاب کودکی»، شامل ۱۵۴ عکس تاریخیِ دیده نشده یا کمتر دیده‌ شده از کودکان دوره ی قاجار است که «مرکز میراث تصویری»، زیر نظر مهرداد اسکویی، طی سال‌ ها تلاش و دغدغه و پژوهش میدانی، از میان اسناد تاریخی، آلبوم‌ های خانوادگی، گنجینه ها، موزه ها و شیشه های نگاتیو جمع آوری کرده و برای انتشار در اختیار انتشارات «کارگاه اتفاق» نهاده است.

«کتاب کودکی» به کوشش مهرداداسکویی گردآوری شده و علاوه بر عکس‌ های تاریخی و شرح آن‌ ها، شامل دو پژوهش و یادداشتی از ناصر فکوهی (انسان شناس و استاد دانشگاه تهران) و سمیه امیری (پژوهشگر و نویسنده) است. این کتاب با هدف دسترسی مخاطبان ایران و جهان به این منابع تصویری و پژوهشی، به‌ صورت دوزبانه منتشر شده  است.

کد خبر 5202693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha